Lethe została udziałowcem DDOB. Agencja stawia na e-commerce
Bartłomiej Sibiga założył DDOB w 2016 roku (fot. Wojciech Surdziel/Wosu.pl dla "Press")
Polska firma technologiczno-odzieżowa Lethe kupiła 44 proc. udziałów w Daily Dose of Beauty (DDOB), agencji influencer marketingu i social mediów.
Lethe ma sieć sklepów internetowych i jest twórcą rozwiązań technologicznych w dziedzinie e-commerce. Jej właściciel Jakub Chmielniak objął mniejszościowy (44 proc.) pakiet udziałów w DDOB. Połowa udziałów w firmie pozostała w rękach jej założyciela Bartłomieja Sibigi, a pozostałe należą do Mateusza Krogulca, managing directora Szeri by DDOB (5 proc.) i Aleksandry Szkiłądź (1 proc.). Strony nie podają wartości transakcji.
Lethe specjalizuje się w rozwijaniu rozwiązań technologicznych na potrzeby własnych sklepów e-commerce, m.in. Carpatree, Aloha from Deer i Mr Gugu & Miss Go. Firma ma szwalnię i magazyn, dzięki czemu prowadzi biznes od produkcji po logistykę i sprzedaż. Spółka szacuje, że zamknie 2020 rok przychodem w wysokości 50 mln zł. Szef Lethe zwraca uwagę, że influencerzy dają kilkanaście procent przychodu jego firmy. - Celem akwizycji jest pozyskanie dodatkowych kompetencji influencerskich i rozległej sieci kontaktów. Stworzyliśmy e-commercową aplikację streamingową Corner, przy promocji której wykorzystamy bazę twórców DDOB – zapowiada Jakub Chmielniak.
DDOB chce rozszerzyć działalność, oferując tradycyjnym firmom offline'owym rozwój kanałów internetowych. - Zamierzamy im w tym pomóc i przedstawiamy kompleksową ofertę wejścia w e-commerce. Szukamy do tego celu stabilnych partnerów, najlepiej producentów, z którymi będziemy chcieli przygotować przeznaczone do internetu strategie i jednocześnie zabezpieczyć oraz rozwijać ich biznes w sieci – informuje Jakub Chmielniak.
Bartłomiej Sibiga liczy, że do końca 2022 roku 40 proc. przychodu DDOB będzie pochodziło z działań e-commerce, które powstaną dzięki kompetencji specjalistów Lethe.
Założona przez Bartłomieja Sibigę w 2016 roku agencja DDOB do lipca br. należała do Grupy AdNext, która w ostatnich latach miała pakiet kontrolny udziałów, a prezesem DDOB był w tym okresie Michał Łubisz. 13 lipca Sibiga wrócił na stanowisko prezesa, wcześniej odkupując udziały od Grupy AdNext – po tej transakcji należało do niego 95 proc., a pozostałe 5 proc. miał Mateusz Krogulec.
W 2018 roku DDOB przejęła agencję influencer marketingu Szeri.com. Platforma społecznościowa Ddob.com zrzesza ponad 70 tys. influencerów.
(IKO, 16.10.2020)