Rynek outdooru mocno ucierpiał przez pandemię
Największe wpływy reklamowe zanotowały w sierpniu Ströer Polska, AMS i Cityboard Media (fot. materiały prasowe)
Przez pół roku pandemii koronawirusa rynek reklamy zewnętrznej zmalał o 43 proc. Od marca do sierpnia na promocję w tym medium przeznaczono 531,9 mln zł, gdy w takim samym okresie ub.r. było to niemal 936 mln zł - wynika z danych cennikowych netto firmy Kantar.
Reklama zewnętrzna dotkliwie odczuła skutki pandemii koronawirusa. Tylko w sierpniu wydatki na nią wyniosły 88,2 mln zł, czyli były o 30 proc. niższe niż w tym miesiącu przed rokiem.
Najwięcej na reklamę OOH wydał w sierpniu operator sieci komórkowej Play – 3,7 mln zł (wzrost o 200 proc.). Dalej były: Atlas – 3,1 mln zł (firma nie promowała się w sierpniu ub.r.), Warszawa – 2,9 mln zł (wzrost o 605 proc.), Palmolive – 2,4 mln zł (firma nie promowała się w sierpniu ub.r.), Leroy Merlin – 2,2 mln zł (wzrost o 4 proc.).
Największe wpływy reklamowe zanotowały w sierpniu firmy: Ströer Polska – 32,8 mln zł (spadek o 23 proc.), AMS – 28,9 mln zł (spadek o 42 proc.), Cityboard Media – 9 mln zł (spadek o 8 proc.), Clear Channel Poland – 8,8 mln zł (spadek o 30 proc.), Jet Line – 0,7 mln zł (spadek o 7 proc.).
(IKO, 14.10.2020)