Nielsen: prawie pół godziny dziennie Polacy oglądają wideo na urządzeniach cyfrowych
Treści wideo chętniej oglądamy na smartfonach niż na komputerach (fot. Jonas Leupe/ Unsplash)
Prawie pół godziny dziennie Polacy poświęcają na oglądanie treści wideo na urządzeniach cyfrowych, co stanowi dodatkowy czas oprócz 4 godzin spędzanych przed telewizorem - wynika z danych Nielsena.
Nielsen zaprezentował pierwsze dane pochodzące z jednoźródłowego pomiaru widowni tradycyjnej telewizji linearnej i streamingu wideo na urządzeniach takich jak: smartfony, laptopy, tablety i telewizory podłączone do internetu. Obejmują one okres 1-21 września.
Polacy oglądali telewizję średnio przez 3 godziny i 52 minuty dziennie, treści wideo na smartfonach przez 16 minut, na komputerach - przez 12 minut, a na tabletach - przez 2 minuty. Widzowie między 16. a 49. rokiem życia przed telewizorem spędzali 2 godziny i 51 minut, na oglądaniu treści wideo na smartfonach - 20 minut, na komputerze - 15 minut, a na tabletach - 2 minuty.
Udział ekranów w dobowym czasie oglądania wyniósł 89 proc. na telewizorze, na smartfonie i komputerze po 5 proc., a na tablecie 1 proc. W grupie komercyjnej telewizor odpowiadał za 82 proc. czasu, a smartfon, komputer i tablet - łącznie za 18 proc. Wśród widzów między 13. a 24. rokiem życia udział telewizora wyniósł tylko 55 proc., a pozostałych urządzeń - 45 proc.
Największy udział w streamingu na urządzeniach mobilnych ma YouTube (36,4 proc.). Kolejne są: Facebook (16,6 proc.), TikTok (4,8 proc.), Netflix (4,5 proc.), Cda.pl (3,2 proc.).
We wrześniu 2020 roku panel Nielsena został poszerzony do 2,5 tys. gospodarstw domowych, a do 2021 roku firma chce, żeby liczył 3,5 tys. 1 tys. gospodarstw w panelu będzie objętych także pomiarem streamingu.
(KOZ, 02.10.2020)