Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 02, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nielsen: prawie pół godziny dziennie Polacy oglądają wideo na urządzeniach cyfrowych

Treści wideo chętniej oglądamy na smartfonach niż na komputerach (fot. Jonas Leupe/ Unsplash)

Prawie pół godziny dziennie Polacy poświęcają na oglądanie treści wideo na urządzeniach cyfrowych, co stanowi dodatkowy czas oprócz 4 godzin spędzanych przed telewizorem - wynika z danych Nielsena.

Nielsen zaprezentował pierwsze dane pochodzące z jednoźródłowego pomiaru widowni tradycyjnej telewizji linearnej i streamingu wideo na urządzeniach takich jak: smartfony, laptopy, tablety i telewizory podłączone do internetu. Obejmują one okres 1-21 września.

Polacy oglądali telewizję średnio przez 3 godziny i 52 minuty dziennie, treści wideo na smartfonach przez 16 minut, na komputerach - przez 12 minut, a na tabletach - przez 2 minuty. Widzowie między 16. a 49. rokiem życia przed telewizorem spędzali 2 godziny i 51 minut, na oglądaniu treści wideo na smartfonach - 20 minut, na komputerze - 15 minut, a na tabletach - 2 minuty.

Press

Udział ekranów w dobowym czasie oglądania wyniósł 89 proc. na telewizorze, na smartfonie i komputerze po 5 proc., a na tablecie 1 proc. W grupie komercyjnej telewizor odpowiadał za 82 proc. czasu, a smartfon, komputer i tablet - łącznie za 18 proc. Wśród widzów między 13. a 24. rokiem życia udział telewizora wyniósł tylko 55 proc., a pozostałych urządzeń - 45 proc.

Największy udział w streamingu na urządzeniach mobilnych ma YouTube (36,4 proc.). Kolejne są: Facebook (16,6 proc.), TikTok (4,8 proc.), Netflix (4,5 proc.), Cda.pl (3,2 proc.).

We wrześniu 2020 roku panel Nielsena został poszerzony do 2,5 tys. gospodarstw domowych, a do 2021 roku firma chce, żeby liczył 3,5 tys. 1 tys. gospodarstw w panelu będzie objętych także pomiarem streamingu.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KOZ, 02.10.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.