Nadal spadają przychody reklamowe publicznego radia
Najwięcej na reklamę - według danych cennikowych - w sierpniu wydał w radiu Aflofarm (fot. Pixabay.com)
W sierpniu wzrosły cennikowe wpływy reklamowe radiowych grup komercyjnych, a spadły - publicznego radia.
W sierpniu cennikowe przychody z reklam rozgłośni monitorowanych przez Kantar wzrosły o 12,7 proc. w porównaniu z sierpniem 2019 roku. Wpływy reklamowe Grupy RMF zwiększyły się o 13,2 proc. (do 301 mln zł), Eurozetu - o 11,8 proc. (163,1 mln zł), stacji Grupy ZPR Media - o 18,3 proc. (131,3 mln zł), a Grupy Radiowej Agory - o 12,6 proc. (80,4 mln zł).
Spadły natomiast, podobnie jak w lipcu, cennikowe przychody rozgłośni publicznych - o 1,5 proc., do 65,7 mln zł.
Najwięcej na reklamę w radiu w sierpniu przeznaczył farmaceutyczny Aflofarm - cennikowa wartość kampanii tego reklamodawcy wyniosła 115,4 mln zł (o 1,2 proc. mniej, niż przed rokiem). Wśród największych klientów w tym medium były także: Terg (Media Expert) - 61,7 mln zł (wzrost o 66,7 proc.) i Euro-Net - 51,7 mln zł (wzrost o 46,8 proc.).
(KOZ, 25.09.2020)