W lipcu dwucyfrowy wzrost cennikowych wpływów reklamowych rozgłośni
W lipcu mniejsze wpływy z reklam zanotowały rozgłośnie publiczne (fot. Pexels.com)
W lipcu cennikowe przychody reklamowe rozgłośni monitorowanych przez Kantar wzrosły o 11,3 proc. w porównaniu z lipcem 2019 roku.
Wpływy reklamowe Grupy RMF wzrosły o 10,9 proc. (do 310,4 mln zł), Eurozetu - o 23,1 proc. (do 173,1 mln zł), rozgłośni Grupy ZPR Media - o 14 proc. (do 127 mln zł), a Grupy Radiowej Agory - o 3,6 proc. (do 88,6 mln zł). Spadły natomiast cennikowe przychody rozgłośni publicznych - o 7,7 proc., do 67,4 mln zł.
Najwięcej na reklamę w radiu w lipcu przeznaczył Aflofarm - cennikowa wartość kampanii tego reklamodawcy w tym medium wyniosła 135,8 mln zł (spadek o 1,8 proc.). Wśród największych reklamodawców były także: Terg (Media Expert) - 54,1 mln zł (wzrost o 45,5 proc.) i Euro-Net (RTV Euro AGD) - 41,9 mln zł (wzrost o 35 proc.).
(KOZ, 19.08.2020)