Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 21, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Serwisy sportowe bez części czytelników. Może pomóc powrót lig

Jednym z rozwiązań, które może przyciągnąć resztę odbiorców, jest całkowity powrót zawieszonych rozgrywek sportowych (fot. Unslpash.com/Roberto Nickson)

W sierpniu zwiększyło się zainteresowanie treściami sportowymi. Część odbiorców, którzy z powodu odwołanych imprez przestali śledzić serwisy sportowe, teraz do nich wróciła. Zdaniem wydawców serwisów - jednak nie wszyscy. Pomoże dopiero powrót wszystkich lig sportowych.

Od marca zdecydowana większość serwisów sportowych notowała spadki pod względem liczby użytkowników. Największy kryzys przyszedł w czerwcu. Z danych Gemius/PBI wynika, że pierwsza dziesiątka najpopularniejszych serwisów sportowych odnotowała wówczas ponad 20-procentowy spadek liczby użytkowników w porównaniu z 2019 rokiem.

– To był dla nas wymagający czas. Byliśmy zmuszeni do robienia serwisu sportowego w świecie bez sportu. Wymagało to momentami jeszcze większej kreatywności – mówi Paweł Kapusta, redaktor naczelny serwisu Sportowefakty.wp.pl. 

Z powodu pandemii największe imprezy sportowe zniknęły z kalendarza. Na 2021 rok przełożono letnie iIgrzyska Olimpijskie w Tokio i Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Zawieszono niemal wszystkie ligi w Europie i na świecie, m.in. Premier League, Bundesligę, Ligue 1 i rozgrywki La Liga. To spowodowało, że serwisy sportowe musiały zmienić plany.

– Postawiliśmy wówczas na teksty sylwetkowe, historyczne, zahaczające o tematykę koronawirusową, m.in. jak radzą sobie z pandemią sportowcy, jak koronawirus wpływa na funkcjonowanie klubów. Te ostatnie w czasie pandemii cieszyły się dużym zainteresowaniem, szczególnie w tym początkowym momencie, kiedy dla wszystkich rzeczywistość koronawirusowa była nowością – mówi Kapusta.

Pandemia zmieniła także plany firmom, który liczyły na promocję w czasie największych imprez sportowych.

– Zarówno polskie firmy, jak i globalni gracze planując swoje budżety zakładały wzmożoną aktywność w okresie EURO 2020 czy igrzysk olimpijskich. Z kolei w przypadku branży bukmacherskiej wstrzymanie rywalizacji na sportowych arenach w sposób naturalny ograniczyło pole działania i aktywność marketingową w mediach – mówi Łukasz Widuliński, Head of Sport Ringier Axel Springer Polska.

Dopiero sierpień przyniósł niewielkie odbicie w zainteresowaniu treściami sportowymi. Według danych Gemius/PBI był pierwszym miesiącem w tym roku, w którym serwisy sportowe odnotowały wzrost rok do roku. Wzrost liczby użytkowników wśród 10 najpopularniejszych serwisów sportowych wyniósł 1,38 proc. w porównaniu z 2019 rokiem. W sierpniu największy odnotowały Meczyki.pl – 44,79 proc., Onet.sport.pl – 26,57 proc. i Sport.tvp.pl – 20,63 proc.

Wydawcy serwisów sportowych twierdzą, że pomimo większego zainteresowania tematyką sportową część użytkowników jeszcze nie wróciła. Jednym z rozwiązań, które może przyciągnąć resztę odbiorców, jest całkowity powrót zawieszonych rozgrywek sportowych.

– Mam poczucie, że sport jeszcze całkowicie się nie obudził. Jednak obserwując to, co się działo przy turnieju Ligi Mistrzów, widzi się, że ci ludzie są nadal zainteresowani sportem, ale jest to uzależnione od wydarzeń na żywo, które generują największe emocje, a te przekładają się na statystyki. Niektóre ligi jeszcze nie wznowiły rozgrywek, a żeby ściągnąć resztę użytkowników, musimy poczekać na 100-procentowy powrót sportu do życia – mówi Kapusta. 

Z kolei Jacek Stańczyk, redaktor naczelny serwisów sportowych RASP, twierdzi, że pandemia przypomniała, że w sporcie chodzi nie tylko o wyniki meczów. – Sport to po prostu życie, a sportowcy są ludźmi ze wszystkimi problemami „Kowalskiego".  I dobry serwis sportowy, jeśli nie pisze akurat o wynikach, to pisze po prostu o życiu. Nie mam więc obaw o kolejny lockdown, o ponowne zatrzymanie rozgrywek. Tematów na pewno nie zabraknie – Stańczyk.

Jak wynika z danych Gemius/PBI, w sierpniu serwis Sportowefakty.wp.pl był liderem pod względem liczby użytkowników, odwiedziło go 6,2 mln użytkowników (spadek o 0,8 proc. w porównaniu z sierpniem 2019 roku). Dalej znalazły się: Sport.onet.pl - 5,86 mln (wzrost o 26,57 proc.), Sport.pl - 3,89 mln (wzrost o 2,91 proc.), Zestadionu.pl - 2,74 mln (przed rokiem poniżej progu), Sport.interia.pl - 2,2 mln (spadek o 25,42 proc.), Sport.tvp.pl - 1,93 mln (wzrost o 20,63 proc.), Meczyki.pl - 1,39 mln (wzrost o 44,79 proc.), Sport.se.pl - 1,38 mln (spadek o 22,91 proc.), O2.pl/tag/sport/ - 1,33 mln (przed rokiem poniżej progu), Przegladsportowy.pl - 1,31 mln (spadek o 29,95 proc.).

(BAE, 21.09.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.