Facebook uruchamia centrum informacyjne o zmianach klimatu
Na początku nowe centrum informacji o zmianach klimatu będzie uruchomione w Wielkiej Brytanii, Francji oraz Niemczech (fot. materiały prasowe)
Facebook stworzył centrum informacyjne o zmianach klimatu. W ten sposób ma przeciwdziałać dezinformacji szerzącej się na platformie. Dodatkowo firma utworzyła specjalny hashtag #OurPlanetChallenge, który ma działać na wzór tiktokowych wyzwań, gdzie użytkownicy mogą pokazywać, w jaki sposób dbają o środowisko.
W centrum informacyjnym o zmianach klimatu mają się pojawiać materiały naukowe światowych organizacji klimatycznych, takich jak Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu czy Program Środowiskowy ONZ. Ma funkcjonować na wzór centrum informacji o koronawirusie - bazy wiedzy na Facebooku, która dostarcza sprawdzonych i aktualnych informacji w czasie pandemii. Na początku nowe centrum informacji o zmianach klimatu będzie uruchomione w Wielkiej Brytanii, Francji oraz Niemczech.
– Data uruchomienia centrum w języku polskim nie jest jeszcze znana – informuje Michał Piątkiewicz z biura prasowego Facebooka.
Facebook rozpoczął również akcję #OurPlanetChallenge, aby zachęcić ludzi do pokazania, w jaki sposób przyczyniają się do ochrony środowiska. Hashtag ma działać na wzór tiktokowych wyzwań, w ramach których użytkownicy tworzą treści i zachęcają znajomych do udziału w akcji. Pod hashtagiem #OurPlanetChallenge pojawiło się już 14 tys. postów.
Oprócz wspomnianych już działań Facebooka firma chce osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto i być w pełni zasilana przez energię odnawialną jeszcze w tym roku.
Podczas gdy Facebook był stosunkowo skrupulatny w usuwaniu dezinformujących treści dotyczących COVID-19, które krążyły na platformie, firma była oskarżona o niedostateczne podejście do fake newsów dotyczących zmian klimatu. Eksperci twierdzą, że Facebook od lat pozwala użytkownikom na publikowanie wprowadzających w błąd lub kwestionujących wiedzę naukową informacji o zmianach klimatu. Lipcowy artykuł “The New York Timesa” ujawnił, jak denialiści klimatyczni omijali politykę Facebooka dotyczącą dezinformacji klimatycznej.
Z danych Facebooka wynika, że pod koniec czerwca miał łącznie prawie 3 mld aktywnych użytkowników. Przychód firmy w II kwartale 2020 roku wzrósł o 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2019 roku i wyniósł 18,69 mld dolarów. Z kolei zysk netto wzrósł o 98 proc. - z 2,62 mld dol. w II kwartale 2019 do 5,18 mld dol. w II kwartale 2020 roku.
(BAE, 16.09.2020)