Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Wrzesień 16, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook uruchamia centrum informacyjne o zmianach klimatu

Na początku nowe centrum informacji o zmianach klimatu będzie uruchomione w Wielkiej Brytanii, Francji oraz Niemczech (fot. materiały prasowe)

Facebook stworzył centrum informacyjne o zmianach klimatu. W ten sposób ma przeciwdziałać dezinformacji szerzącej się na platformie. Dodatkowo firma utworzyła specjalny hashtag #OurPlanetChallenge, który ma działać na wzór tiktokowych wyzwań, gdzie użytkownicy mogą pokazywać, w jaki sposób dbają o środowisko.

W centrum informacyjnym o zmianach klimatu mają się pojawiać materiały naukowe światowych organizacji klimatycznych, takich jak Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu czy Program Środowiskowy ONZ. Ma funkcjonować na wzór centrum informacji o koronawirusie - bazy wiedzy na Facebooku, która dostarcza sprawdzonych i aktualnych informacji w czasie pandemii. Na początku nowe centrum informacji o zmianach klimatu będzie uruchomione w Wielkiej Brytanii, Francji oraz Niemczech.

– Data uruchomienia centrum w języku polskim nie jest jeszcze znana – informuje Michał Piątkiewicz z biura prasowego Facebooka.

Facebook rozpoczął również akcję #OurPlanetChallenge, aby zachęcić ludzi do pokazania, w jaki sposób przyczyniają się do ochrony środowiska. Hashtag ma działać na wzór tiktokowych wyzwań, w ramach których użytkownicy tworzą treści i zachęcają znajomych do udziału w akcji. Pod hashtagiem #OurPlanetChallenge pojawiło się już 14 tys. postów.

Oprócz wspomnianych już działań Facebooka firma chce osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto i być w pełni zasilana przez energię odnawialną jeszcze w tym roku.

Podczas gdy Facebook był stosunkowo skrupulatny w usuwaniu dezinformujących treści dotyczących COVID-19, które krążyły na platformie, firma była oskarżona o niedostateczne podejście do fake newsów dotyczących zmian klimatu. Eksperci twierdzą, że Facebook od lat pozwala użytkownikom na publikowanie wprowadzających w błąd lub kwestionujących wiedzę naukową informacji o zmianach klimatu. Lipcowy artykuł “The New York Timesa” ujawnił, jak denialiści klimatyczni omijali politykę Facebooka dotyczącą dezinformacji klimatycznej.

Z danych Facebooka wynika, że pod koniec czerwca miał łącznie prawie 3 mld aktywnych użytkowników. Przychód firmy w II kwartale 2020 roku wzrósł o 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2019 roku i wyniósł 18,69 mld dolarów. Z kolei zysk netto wzrósł o 98 proc. - z 2,62 mld dol. w II kwartale 2019 do 5,18 mld dol. w II kwartale 2020 roku. 

(BAE, 16.09.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.