Lotna przygotowała identyfikację wizualną Metropolii Krakowskiej
![](/images/contents/photo_63261_1600152711_big.jpg)
Kompleksową identyfikację wizualną przygotowała agencja kreatywna Lotna (fot. materiały prasowe)
Metropolia Krakowska wprowadziła nową identyfikację wizualną, którą przygotowała agencja Lotna.
Motywem przewodnim nowej identyfikacji wizualnej są łuki, które zostały osadzone w nowoczesnej i minimalistycznej stylistyce. „Główny element graficzny osadzony jest na mocnych fundamentach, które kojarzą się z siłą i stabilnością” - podkreśla Metropolia Krakowska. Nowa oprawa wizualna ma charakter regionalny (nawiązuje do arkad krakowskich Sukiennic), a kolorystyka - granat i czerwień - „zaczerpnięta została ze starego systemu, którym posługiwało się stowarzyszenie, dzięki czemu cały proces zmian zyskał charakter nie rewolucyjny a ewolucyjny”. Przygotowano też uzupełniającą typografię, ikony i pozostałe materiały graficzne.
Kompleksową identyfikację wizualną przygotowała agencja kreatywna Lotna, która stworzyła m.in. księgę znaku i marki. W projekt zaangażowany był zespół projektowy w składzie: Michał Wyszyński (koncepcja i projekt), Anita Kamila Sochacka (nadzór kreatywny), Piotr Flis (nadzór techniczny). System identyfikacji wizualnej powstał w ramach projektu KMA4Business.
Metropolia Krakowska jest stowarzyszeniem, do którego należy Kraków i 14 otaczających go gmin.
(IKO, 15.09.2020)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)