Lotna przygotowała identyfikację wizualną Metropolii Krakowskiej
Kompleksową identyfikację wizualną przygotowała agencja kreatywna Lotna (fot. materiały prasowe)
Metropolia Krakowska wprowadziła nową identyfikację wizualną, którą przygotowała agencja Lotna.
Motywem przewodnim nowej identyfikacji wizualnej są łuki, które zostały osadzone w nowoczesnej i minimalistycznej stylistyce. „Główny element graficzny osadzony jest na mocnych fundamentach, które kojarzą się z siłą i stabilnością” - podkreśla Metropolia Krakowska. Nowa oprawa wizualna ma charakter regionalny (nawiązuje do arkad krakowskich Sukiennic), a kolorystyka - granat i czerwień - „zaczerpnięta została ze starego systemu, którym posługiwało się stowarzyszenie, dzięki czemu cały proces zmian zyskał charakter nie rewolucyjny a ewolucyjny”. Przygotowano też uzupełniającą typografię, ikony i pozostałe materiały graficzne.
Kompleksową identyfikację wizualną przygotowała agencja kreatywna Lotna, która stworzyła m.in. księgę znaku i marki. W projekt zaangażowany był zespół projektowy w składzie: Michał Wyszyński (koncepcja i projekt), Anita Kamila Sochacka (nadzór kreatywny), Piotr Flis (nadzór techniczny). System identyfikacji wizualnej powstał w ramach projektu KMA4Business.
Metropolia Krakowska jest stowarzyszeniem, do którego należy Kraków i 14 otaczających go gmin.
(IKO, 15.09.2020)