Ministerstwo Zdrowia uczy komunikacji z chorymi na depresję
Kampania potrwa do końca roku (fot. materiały prasowe)
Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło nową odsłonę kampanii o depresji, w której tym razem edukuje społeczeństwo, jak należy komunikować się z cierpiącymi na tę chorobę. Kampanię przygotowała Fabryka Komunikacji Społecznej.
W kampanii wykorzystano hasło: „Naucz się mówić do osób chorych na depresję”. W komunikacji podkreślono, aby unikać sformułowań takich, jak „Weź się w garść!”, „Wyjdź do ludzi” czy „Inni mają gorzej”. Warto zastąpić je takimi zwrotami, jak „Jesteś dla mnie ważna”.
Za przygotowanie kampanii „Depresja. Rozumiesz – pomagasz” odpowiada agencja Fabryka Komunikacji Społecznej (koncepcja, produkcja, prowadzenie działań reklamowych i PR). W jej ramach Antoni Ference wyreżyserował trzy spoty telewizyjne, prezentujące codziennie sytuacje z życia osób zmagających się z depresją. Powstały one we współpracy ze studiem filmowym Orient Film. W reklamach wystąpili: Małgorzata Hajewska-Krzysztofik, Zofia Wichłacz, Maurycy Antonik, Adam Woronowicz, Jadwiga Jankowska-Cieślak i Marian Dziędziel. W ramach kampanii, która potrwa do końca roku, powstały też spoty radiowe, działania w internecie, w tym odsłona strony internetowej z translatorem mowy.
Projekt realizowany jest przez Ministerstwo Zdrowia w ramach programu „Program Zapobiegania Depresji w Polsce na lata 2016-2020”.
(IKO, 26.08.2020)