Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 14, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawca "Rzeczpospolitej" zwiększył zysk mimo pandemii

"Podobnie jak wszystkie inne spółki mediowe borykamy się w okresie pandemii z poważnymi problemami" - przyznał Tomasz Jażdżyński (fot. materiały prasowe)

Gremi Media SA, wydawca "Rzeczpospolitej" i "Parkietu", w pierwszym półroczu zwiększyła zysk netto do 7,3 mln zł. Spółka zanotowała dwucyfrowy spadek przychodów spowodowany pandemią koronawirusa.

Gremi Media w pierwszym półroczu 2020 roku miała 41,6 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 14,3 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2019 roku. Przychody gotówkowe zmniejszyły się o 11,5 proc. (do 37,4 mln zł), a barterowe - o 33,3 proc. (do 4,2 mln zł). Wskaźnik EBITDA wyniósł 8,7 mln zł i był o 10,6 proc. niższy niż przed rokiem. Zysk netto wzrósł o 54,4 proc., do 7,3 mln zł.

W sprawozdaniu skonsolidowanym, obejmującym także spółki zależne, przychody spadły o 11,9 proc., do 46,2 mln zł. Wpływy gotówkowe były niższe o 9,1 proc. (42 mln zł). Skonsolidowany zysk netto zmniejszył się nieznacznie, bo o 3 proc., do 9 mln zł.

"W I półroczu 2020 r. Grupa Kapitałowa Gremi Media utrzymała zysk netto na poziomie zysku netto z ubiegłego roku. Biorąc pod uwagę zakłócenia w gospodarce wywołane pandemią COVID-19, spadek przychodów został zrekompensowany niższym kosztem własnym sprzedaży, kosztami ogólnego zarządu, kosztami sprzedaży i pozostałymi kosztami operacyjnymi" - napisała spółka w sprawozdaniu. Koszt własny sprzedaży zmniejszył się o 12,8 proc., do 23,1 mln zł.

"Podobnie jak wszystkie inne spółki mediowe borykamy się w okresie pandemii z poważnymi problemami. Niektóre sektory naszej działalności, jak choćby organizacja wydarzeń, zostały praktycznie wyłączone od marca, dlatego nie udało się uniknąć spadku przychodów. Na poziomie grupy kapitałowej jest to jednak zniżka poniżej 10 procent, co w zaistniałej sytuacji gospodarczej oceniamy jako wynik bardzo dobry" - skomentował w komunikacie Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media.

W czerwcu średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" wyniosła 40 261 egz. (spadek o 4,42 proc.), a "Parkietu" - 3690 egz. (spadek o 4,26 proc.).

(KOZ, 14.08.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.