Gemius/PBI: Grupa Wirtualna Polska przed Ringier Axel Springer Polska
Liderem polskiego internetu pozostaje Grupa Google (fot. Pixabay.com)
W lipcu serwisy Wirtualnej Polski odwiedziło więcej internautów niż strony należące do Ringier Axel Springer Polska.
Jak wynika z badania Gemius/PBI, liderem polskiego internetu w lipcu była Grupa Google, która miała 26,6 mln użytkowników (wzrost o 3 proc. w porównaniu z czerwcem). Na drugim miejscu znalazła się Grupa YouTube z 24,6 mln internautów. YouTube zwrócił się do Gemiusa o połączenie dwóch węzłów: serwisu YouTube.com i aplikacji YouTube, które dotychczas prezentowane były w badaniu jako węzły niezgrupowane. Sam YouTube.com w czerwcu odwiedziło 19,2 mln internautów.
Na trzeciej pozycji znalazła się Grupa Wirtualna Polska, która wyprzedziła serwis Facebook.com. Serwisy WP miały łącznie 21,1 mln użytkowników (spadek o 0,1 proc.), a Facebook.com - 20,9 mln (spadek o 2 proc.).
Poziom 20 mln internautów przekroczył również Grupa RAS Polska - 20,8 mln (spadek o 3,5 proc.). Serwisy Grupy Allegro odwiedziło 19,2 mln internautów (wzrost o 0,5 proc.).
Siódma lokata należała do Grupy Polsat-Interia (18,3 mln internautów). W lipcu Polsat kupił od Bauer Media Group Interię. W czerwcu Grupa Interia miała 18,5 mln użytkowników, a Grupa Cyfrowy Polsat - 10,9 mln. Z kolei w lipcu serwisy Grupy RMF, wcześniej będącej częścią Grupy Interia, odwiedziło 8,2 mln internautów.
W pierwszej dziesiątce polskiego internetu znalazły się w lipcu również: Grupa OLX - 17,3 mln użytkowników (wzrost o 0,1 proc.), Grupa Polska Press - 16 mln (spadek o 1,4 proc.) i Grupa Gazeta.pl - 15,1 mln (spadek o 4,2 proc.).
(KOZ, 11.08.2020)