Škoda promuje się na ekowiatach AMS
Škoda promuje się na ekowiacie AMS na warszawskim Żoliborzu (fot. materiały prasowe)
Firma reklamy zewnętrznej AMS od sierpnia wprowadziła do oferty system ekowiat. Pierwszym klientem, który promuje się na nich, jest marka samochodowa Škoda (Volkswagen Group).
System ekowiat oznacza, że dachy wiat przystankowych AMS zostały pokryte roślinnością, a w jednej w nich na szyby nałożono wzór chroniący ptaki przed wlatywaniem w takie miejsca. Firma podkreśla, że dach każdej ekowiaty pozwala na zmagazynowanie w czasie deszczu nawet 90 l wody, co obniża zapylenie powietrza w otoczeniu o ok. 15-20 proc. oraz w upalne dni obniża temperaturę pod dachem o 3-5°C. AMS wprowadziła do oferty ekowiaty w Poznaniu, pilotażową wiatę w Krakowie i w Warszawie (na tej ostatniej promuje się marka Škoda).
Rozwiązanie tzw. zielonego dachu po raz pierwszy AMS zastosowała w ub.r. w ramach projektu dla lokalnej społeczności na warszawskim skwerze Sierpnia 1944, zaś ekologiczny projekt spółki Zielone Przystanki w Krakowie otrzymał srebro w konkursie Innovation 2019.
(IKO, 03.08.2020)