Pozycja Polski w rankingu wolności prasy  |  Wyniki finansowe Polskiego Radia  |  Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Pozycja Polski w rankingu wolności prasy  |  Wyniki finansowe Polskiego Radia  |  Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Pozycja Polski w rankingu wolności prasy  |  Wyniki finansowe Polskiego Radia  |  Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 31, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IWP: obniżenie VAT przyczyniłoby się do wsparcia czytelnictwa

Obecnie na gazety - papierowe i elektroniczne - obowiązuje 8-procentowa stawka VAT (fot. Pixabay)

Izba Wydawców Prasy popiera obniżenie stawki VAT na prasę do 0 proc. Z wnioskiem w tej sprawie do Komisji Europejskiej chce wystąpić Ministerstwo Finansów.

Ministerstwo Finansów pracuje nad wnioskiem derogacyjnym do Komisji Europejskiej o zgodę na obniżenie VAT na gazety, czasopisma i książki - poinformował niedawno "Dziennik Gazeta Prawna". KE będzie miała osiem miesięcy na wydanie decyzji w tej sprawie. Polska nie może sama obniżyć stawek VAT, nie pozwalają na to przepisy unijnej dyrektywy.

- Mamy nadzieję, że prace będą kontynuowane, że rząd Polski przygotuje taki wniosek i zostanie on pozytywnie rozpatrzony. Obniżenie VAT przyczyniłoby się do wsparcia czytelnictwa – mówi dyrektor generalny IWP Marek Frąckowiak. - Wnioskowaliśmy o wprowadzenie zerowego VAT na prasę jako sposobu na wspomożenie branży w kryzysie. Po konsultacjach uznaliśmy, że byłby to najlepszy sposób dla państwa i branży – dodaje.

Obecnie na gazety (papierowe i elektroniczne) obowiązuje 8-procentowa stawka VAT, taka sama na czasopisma specjalistyczne z wyjątkiem drukowanych czasopism regionalnych i lokalnych (5 proc. VAT).

W połowie lipca w ok. 130 lokalnych tygodnikach i dwutygodnikach ruszyła pierwsza część kampanii informacyjnej rządu, w sprawie której rozmowy prowadziła IWP.

(JSX, 31.07.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.