PKO BP wraca do przetargu na ATL
Kreacje reklam ATL dla PKO BP przygotowywała ostatnio Agencja Warszawa, a reklamy internetowe - Artegence i Cheil Poland (fot. materiały prasowe)
PKO Bank Polski, który w czerwcu ponownie rozpisał zawieszony wcześniej przetarg reklamowy, po kilku tygodniach przerwy ruszył z postępowaniem.
Bank w styczniu rozpoczął przetarg reklamowy dotyczący wyboru agencji wiodącej i wspierającej do obsługi full service ATL. Po kilkumiesięcznych procedurach zrezygnował jednak z wyboru agencji. W czerwcu rozpisał nowe postępowanie, ale przez kilka tygodni zaproszone do niego agencje nie dostawały żadnych informacji na temat jego przebiegu. W poniedziałek 27 lipca agencje otrzymały z PKO BP zaproszenie do składania ofert z informacją, że na platformie przetargowej są dane dotyczące dalszych etapów przetargu (m.in. nowy brief). Oferty agencje mogą składać do 17 sierpnia.
Edyta Skorupska z departamentu komunikacji korporacyjnej PKO Banku Polskiego nie podała, jaki jest planowany termin zakończenia przetargu. Przyznała, że umowa z Agencją Warszawa, dotychczas zajmującą się obsługą ATL, wygasła z końcem czerwca. Do wsparcia obsługi reklamowej w zakresie digitalu PKO BP wybrał w przetargu agencję Cheil Poland. Agencją wiodącą jest Artegence.
Nowy przetarg PKO BP ma formułę zamkniętą, lista agencji została stworzona z firm, które w poprzednim przetargu doszły do etapu prezentacji. PKO BP nie podaje tej listy, ale z ustaleń "Presserwisu" wynika, że są to: Leo Burnett, Havas Warsaw, Heart & Brain, GPD, 2012 Agency, Isobar, Artegence i Agencja Warszawa.
(AMS, 30.07.2020)