Wydawca "Tygodnika Powszechnego" zwiększył przychody, ale miał mniejszy zysk
Średnia sprzedaż ogółem "Tygodnika Powszechnego" w 2019 roku to 27 131 egz.
W 2019 roku Wydawnictwo Tygodnik Powszechny odnotowało przychody netto ze sprzedaży w wysokości 10,17 mln zł (wzrost o 6,89 proc. w stosunku do 2018 roku). Zysk netto to 36,61 tys. zł. (spadek o 79,86 proc.).
W 2019 roku średnia liczba etatów w spółce wyniosła 29 (26 osób w 2018 roku). Spółka zatrudniała też 14 współpracowników na umowach zlecenia lub o dzieło z prawami autorskimi (17 osób w 2018 roku). Miesięcznie "TP" miał średnio 75 autorów zewnętrznych (76 osób w 2018 roku). Koszty wynagrodzeń wyniosły 3,87 mln zł (wzrost o 7,13 proc. w porównaniu z 2018 rokiem).
Spółka w sprawozdaniu podkreśliła, że w 2019 roku wzrosła sprzedaż reklam. "Pozytywnym zjawiskiem było pozyskiwanie w większym zakresie płatnych ogłoszeń sądowych. W roku 2019 wzrosła też liczba wydanych dodatków tematycznych, zleceniodawcami były m.in. urzędy miast, instytucje kulturalne" - czytamy.
Pod koniec roku zarząd prowadził negocjacje cenowe dotyczące nowych umów z drukarniami Quad Grahpics (drukuje tygodnik) i Walstead Central Europe Polska (drukuje kwartalnik "Wydanie Specjalne Tygodnika Powszechnego"). Drukarnie dalej będą drukować tytuły wydawnictwa.
Wydawnictwo w maju 2020 roku złożyło pozew przeciwko kolporterowi prasy Garmond Press SA. - Pozew dotyczy zwrotu naszych należności, zapłaty za liczne faktury – mówił prezes wydawnictwa Jacek Ślusarczyk.
Jak wynika z danych ZKDP, "Tygodnik Powszechny" jako jedyny spośród ogólnopolskich tygodników opinii utrzymał sprzedaż w 2019 roku w porównaniu z 2018 rokiem. Średnia sprzedaż ogółem tytułu w 2019 roku to 27 131 egz. (spadek o 0,2 proc. wobec 2018 roku).
(JSX, 29.07.2020)