Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 28, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT: paski "Wiadomości" TVP wprowadzały opinię publiczną w błąd

KRRiT wezwała nadawcę publicznego do „rzetelnego ukazywania wydarzeń i zjawisk” oraz “oddzielania informacji od komentarzy i opinii” (screen Wiadomości TVP)

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, która analizowała skargi Agnieszki Pomaski i Juliusza Brauna, uznała, że "Wiadomości" TVP dopuściły się naruszeń. KRRiT wezwała nadawcę do rzetelnego relacjonowania wydarzeń i oddzielania informacji od opinii.

Skarga posłanki PO Agnieszki Pomaski z 27 kwietnia dotyczyła pasków “(...) dzień zwłoki Senatu naraża Polaków”, które informowały o procedowanej przez Senat ustawie o wyborach korespondencyjnych. Według KRRiT, która analizowała okres od 19 do 26 kwietnia, “Wiadomości” TVP dopuściły się w badanym czasie naruszeń, utrwalając codziennie nieprawdziwy przekaz dotyczący Senatu. "W ocenie KRRiT nadawca poprzez takie działania wprowadził opinię publiczną w błąd, gdyż regulaminowy termin procedowania Senatu RP nad ustawą upływał 6 maja 2020 roku" – pisze w oświadczeniu Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT. 

Z kolei skarga złożona 21 marca przez Juliusza Brauna z Rady Mediów Narodowych  odnosiła się do informacji prezentowanych w “Wiadomościach” TVP związanych z kampanią prezydencką. W tym przypadku KRRiT po przeanalizowaniu materiałów stwierdziła, że pominięcie informacji na temat złożenia przez Małgorzatę Kidawę-Błońską oraz Szymona Hołownię podpisów w PKW w “Wiadomościach” z 13 marca, a także nieuwzględnienie krytycznych ocen przedsiębiorców nt. rozwiązań tzw. tarczy antykryzysowej w materiale “212 miliardów złotych na pomoc Polakom”, mogą być podstawą do stawiania zarzutów nierównego traktowania kandydatów, jak i wspierających ich ugrupowań politycznych.

W obu przypadkach KRRiT wezwała nadawcę publicznego do „rzetelnego ukazywania wydarzeń i zjawisk” oraz “oddzielania informacji od komentarzy i opinii”.

KRRiT otrzymała 18 skarg na relacjonowanie kampanii wyborczej między pierwszą a drugą turą wyborów prezydenckich. 16 z nich dotyczyło TVP. Towarzystwo Dziennikarskie po drugiej turze wyborów prezydenckich oświadczyło, że "kampania wyborcza w mediach rządowych pozwala mówić o fałszerstwie całych wyborów". Wśród przewinień "Wiadomości" TVP, TVP Info i serwisów informacyjnych Polskiego Radia organizacja wymienia: "kłamstwa, przeinaczenia i opuszczenia; manipulacje językowe i wizualne; inwektywy i język nienawiści; podziały na swoich i obcych; szczucie na mniejszości". 

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(BAE, 28.07.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.