O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 28, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT: paski "Wiadomości" TVP wprowadzały opinię publiczną w błąd

KRRiT wezwała nadawcę publicznego do „rzetelnego ukazywania wydarzeń i zjawisk” oraz “oddzielania informacji od komentarzy i opinii” (screen Wiadomości TVP)

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, która analizowała skargi Agnieszki Pomaski i Juliusza Brauna, uznała, że "Wiadomości" TVP dopuściły się naruszeń. KRRiT wezwała nadawcę do rzetelnego relacjonowania wydarzeń i oddzielania informacji od opinii.

Skarga posłanki PO Agnieszki Pomaski z 27 kwietnia dotyczyła pasków “(...) dzień zwłoki Senatu naraża Polaków”, które informowały o procedowanej przez Senat ustawie o wyborach korespondencyjnych. Według KRRiT, która analizowała okres od 19 do 26 kwietnia, “Wiadomości” TVP dopuściły się w badanym czasie naruszeń, utrwalając codziennie nieprawdziwy przekaz dotyczący Senatu. "W ocenie KRRiT nadawca poprzez takie działania wprowadził opinię publiczną w błąd, gdyż regulaminowy termin procedowania Senatu RP nad ustawą upływał 6 maja 2020 roku" – pisze w oświadczeniu Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT. 

Z kolei skarga złożona 21 marca przez Juliusza Brauna z Rady Mediów Narodowych  odnosiła się do informacji prezentowanych w “Wiadomościach” TVP związanych z kampanią prezydencką. W tym przypadku KRRiT po przeanalizowaniu materiałów stwierdziła, że pominięcie informacji na temat złożenia przez Małgorzatę Kidawę-Błońską oraz Szymona Hołownię podpisów w PKW w “Wiadomościach” z 13 marca, a także nieuwzględnienie krytycznych ocen przedsiębiorców nt. rozwiązań tzw. tarczy antykryzysowej w materiale “212 miliardów złotych na pomoc Polakom”, mogą być podstawą do stawiania zarzutów nierównego traktowania kandydatów, jak i wspierających ich ugrupowań politycznych.

W obu przypadkach KRRiT wezwała nadawcę publicznego do „rzetelnego ukazywania wydarzeń i zjawisk” oraz “oddzielania informacji od komentarzy i opinii”.

KRRiT otrzymała 18 skarg na relacjonowanie kampanii wyborczej między pierwszą a drugą turą wyborów prezydenckich. 16 z nich dotyczyło TVP. Towarzystwo Dziennikarskie po drugiej turze wyborów prezydenckich oświadczyło, że "kampania wyborcza w mediach rządowych pozwala mówić o fałszerstwie całych wyborów". Wśród przewinień "Wiadomości" TVP, TVP Info i serwisów informacyjnych Polskiego Radia organizacja wymienia: "kłamstwa, przeinaczenia i opuszczenia; manipulacje językowe i wizualne; inwektywy i język nienawiści; podziały na swoich i obcych; szczucie na mniejszości". 

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(BAE, 28.07.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.