Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 16, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Orlen tłumaczy nagłe wycofanie reklamy z "Rzeczpospolitej"

"Decyzja o braku współpracy z kilkoma wydawnictwami była obiektywna" - podkreśla Orlen (fot. materiały prasowe)

PKN Orlen odniósł się w oświadczeniu do publikacji "Presserwisu" o wycofaniu reklamy z "Rzeczpospolitej" i zaznaczył, że o braku współpracy z "kilkoma dziennikami ogólnopolskimi i regionalnymi" zdecydowały wyłącznie "względy techniczne".

Jak ustalił "Presserwis", ze szpigla środowego wydania "Rzeczpospolitej" wycofano planowaną dużą reklamę Orlenu - zakrywającą okładkę i ostatnią stronę gazety. Stało się to krótko po tym, jak "Wiadomości" TVP uderzyły w poniedziałek w państwowe spółki i KPRM za wspieranie reklamami mediów nieprzychylnych rządowi.

Biuro prasowe Orlenu nie odpowiedziało na nasze pytania w tej sprawie. W środę, kilka godzin po publikacji, koncern napisał w oświadczeniu, że planował nawiązanie "merytoryczno-wizerunkowej współpracy z kilkoma dziennikami ogólnopolskimi i regionalnymi w celu właściwego wytłumaczenia kontynuowanych i inicjowanych projektów". We wtorek na konferencji prasowej z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego prezes Daniel Obajtek informował, że Komisja Europejska zgodziła się na przejęcie przez koncern Lotosu. Zapowiedział też przejęcie Grupy PGNiG.

Jak zaznaczył koncern, o braku reklam "zadecydowały względy techniczne, związane z ograniczonym czasem na przekazanie materiałów biznesowych niezbędnych do publikacji artykułów". "W przypadku jakiegokolwiek przesunięcia w czasie publikacji raportu bieżącego spółki nie bylibyśmy w stanie dotrzymać terminu dostarczenia materiałów" - dodał Orlen. W oświadczeniu podkreślono, że "decyzja o braku współpracy z kilkoma wydawnictwami była obiektywna i wynikała wyłącznie ze względów technicznych". W oświadczeniu nie padła nazwa "Rzeczpospolita".

O to, czy rzeczywiście o wycofaniu reklamy zadecydowały "względy techniczne", spytaliśmy redaktora naczelnego "Rz" Bogusława Chrabotę. - Ja się tym nie zajmuję. Do mnie należą merytoryczne kwestie – mówi Chrabota i odsyła do działu marketingu spółki. - Nie będziemy tego komentować – ucina jednak Cezary Piernikowski, dyrektor marketingu Gremi Media SA.

Spytaliśmy Orlen, z jakimi "kilkoma wydawnictwami" planował współpracę. Do zamknięcia tego wydania "Presserwisu" nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

W środę całostronicowa reklama Orlenu ukazała się w "Naszym Dzienniku".

(JSX, 16.07.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.