Duda wydał na spoty w telewizji dwa razy więcej niż Trzaskowski
Z danych Nielsena wynika, że Andrzej Duda wydał przed drugą turą w telewizji 691,5 tys. zł, a Rafał Trzaskowski 339,2 tys. zł (fot. Piotr Molecki/East News)
Między pierwszą a drugą turą wyborów prezydenckich na spoty w telewizji sztab Andrzeja Dudy przeznaczył dwa razy więcej niż komitet Rafała Trzaskowskiego.
Z danych cennikowych (nieuwzględniających rabatów) Nielsen Audience Measurement wynika, że Andrzej Duda wydał w tym czasie w telewizji 691,5 tys. zł, a Rafał Trzaskowski - 339,2 tys. zł.
Dla porównania: od początku czerwca do pierwszej tury wyborów, która odbyła się w niedzielę 28 czerwca, komitet Andrzeja Dudy wydał w telewizji 937,5 tys. zł, Rafała Trzaskowskiego - 540,6 tys. zł, Władysława Kosiniaka-Kamysza - 62,5 tys. zł, a Roberta Biedronia - 240 zł.
W drugiej turze wyborów prezydenckich zwyciężył Andrzej Duda, który uzyskał 51 proc. głosów.
(KOZ, 14.07.2020)