Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 08, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Serwisy VoD na razie bez podwyżek w związku z "podatkiem od Netflixa"

Netflix, największy serwis VoD w Polsce, nie chce się wypowiadać na temat ewentualnego podniesienia opłat (fot. Thibault Penin/ Unsplash)

Polscy dostawcy wideo na żądanie (VoD), na których nałożono obowiązek wpłacania 1,5 proc. przychodu na Polski Instytut Sztuki Filmowej, na razie nie planują zmian w cennikach.

– Uważnie przyglądamy się sytuacji na rynku – mówi Wolfgang Laskowski z Cda.pl. Tłumaczy, że to, jak długo obecna cena się utrzyma, zależy od wielu czynników. – W tym momencie nie chcemy podnosić cen, ale żadnych jednoznacznych deklaracji składać nie możemy - dodaje.

Z informacji uzyskanych przez "Presserwis" wynika, że zmian cen w związku z tzw. podatkiem od Netflixa nie planują również Ipla Polsatu ani HBO GO. Także biuro prasowe TVN Discovery Polska podaje, że "na razie opłaty dla użytkowników Playera pozostają bez zmian".

Natomiast Netflix, największy serwis VoD w Polsce, nie chce się wypowiadać na temat ewentualnego podniesienia cen.

Z szacunków Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego wynika, że Netflix będzie musiał przekazać na PISF 6,4 mln zł, Ipla Polsatu - 4 mln, Player TVN - 1,5 mln, a Cda.pl - 580,9 tys. zł.

Michał Kozicki, były prezes HBO Polska, zauważa, że każdy nowy podatek obciąża końcowego płatnika. – W tym przypadku finalnym płatnikiem są abonenci, którzy prędzej czy później odczują tę opłatę na własnej skórze – mówi. 

(BAE, 08.07.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.