Przychody Grupy CCC spadły o ponad 20 proc.
Na wynik finansowy CCC wpłynął kryzys gospodarczy wywołany pandemią koronawirusa (fot. materiały prasowe)
W drugim kwartale 2020 roku Grupa CCC (producent obuwia) odnotowała 1,3 mld zł przychodów. To o 21 proc. mniej niż w takim samym okresie 2019 roku – wynika ze wstępnych danych ujawnionych przez spółkę. Należąca do grupy spółka Eobuwie zwiększyła przychody o 52 proc.
Na wynik finansowy wpłynął kryzys gospodarczy wywołany pandemią koronawirusa, w tym czasowe zamknięcie sklepów. W drugim kwartale br. Grupa CCC "postawiła na rozwój e-commerce, rozwinęła mobilne kanały dotarcia do klienta, a także zintensyfikowała prace w obszarze efektywności logistycznej" - poinformowano. Sprzedaż poprzez kanał e-commerce wzrosła o 79 proc. (rok do roku), a udział przychodów online w sprzedaży grupy wzrósł do 48 proc. (rok wcześniej 21 proc.).
Spółka Eobuwie zwiększyła przychody o 52 proc. - do 532 mln zł. Przyczyniła się do tego duża liczba zamówień – około 2,8 mln (z czego 64 proc. realizowano z urządzeń mobilnych). Firma podaje, że po słabszym marcu w kolejnych trzech miesiącach Eobuwie notowało wzrost sprzedaży (o 28 proc. w kwietniu, o 71 proc. w maju i o 60 proc. w czerwcu w ujęciu rok do roku) przy wyższych marżach brutto i niższych kosztach marketingowych.
Sklep internetowy z odzieżą premium Modivo zakończył drugi kwartał sprzedażą wartą 49 mln zł. Z kolei platforma DeeZee odnotowała sprzedaż za 19 mln zł (wzrost o 73 proc. rok do roku) i rentowność operacyjną wielkości kilkunastu procent. W drugim kwartale platforma ta zadebiutowała na rynkach Czech, Słowacji, Węgier i Rumunii.
Z kolei sklep Ccc.eu zadebiutował w Rumunii, Austrii i na Węgrzech. "W efekcie, istniejąca od ponad roku platforma Ccc.eu, dostępna dziś w 6 krajach, odnotowała w drugim kwartale ponad 200-proc. wzrost przychodów w stosunku do poprzedniego kwartału. Sklep online odnotowuje poziom nawet 13,5 mln wizyt klientów miesięcznie" - podaje firma.
(IKO, 03.07.2020)