Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 02, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Operator platformy Canal+ chce na giełdę. Jest decyzja właścicieli

Akcjonariusze zdecydowali, by ubiegać się o dopuszczenie i wprowadzenie akcji spółki na GPW (fot. materiały prasowe)

ITI Neovision, operator platformy Canal+, chce wejść na Giełdę Papierów Wartościowych. Spółka w 2019 roku miała 2,27 mld zł przychodów i 87,7 mln zł zysku netto.

W sprawozdaniu finansowym złożonym w Krajowym Rejestrze Sądowym ujawniono, że 28 maja 2020 roku nadzwyczajne zgromadzenie akcjonariuszy podjęło "uchwałę w sprawie dematerializacji akcji i ubiegania się o dopuszczenie i wprowadzenie akcji spółki do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie".

Podano również, że proces pierwszej oferty publicznej rozpoczęto "w związku z realizacją praw przysługującym akcjonariuszom niekontrolującym spółki na mocy umów zawartych między akcjonariuszami". "Grupa Canal+ ogłosiła intencję utrzymania roli strategicznego akcjonariusza w ITI Neovision niezależnie od powyższego procesu" - zaznaczono.

O rozmowach dotyczących sprzedaży akcji przez mniejszościowych akcjonariuszy spółka informowała lakonicznie pod koniec stycznia. Grupa Canal+ ma 51 proc. akcji ITI Neovision.  TVN jest właścicielem 32 proc. akcji, a Liberty Global (właściciel UPC Polska) przez fundusz LGI Global Ventures Holding BV - 17 proc. akcji. Jak informowaliśmy na początku lutego, to Liberty Global może chcieć sprzedać swoje akcje w ITI Neovision w drodze oferty publicznej.

W sprawozdaniu złożonym w KRS podano, że w 2019 roku przychody ITI Neovision wyniosły 2,27 mld zł (w zeszłym roku spółka opublikowała wyniki za 21 miesięcy). Od abonentów z tytułu płatnej telewizji i pozostałych usług telekomunikacyjnych platforma miała 1,8 mld zł. Spółka uzyskała 321,5 mln zł przychodów ze sprzedaży praw programowych i 7,6 mln zł przychodów ze sprzedaży towarów. Koszty własne sprzedaży wyniosły 1,67 mld zł, a zysk netto - 87,7 mln zł.

W maju nadzwyczajne zgromadzenie akcjonariuszy podjęło również uchwałę ws. zmiany nazwy spółki z ITI Neovision na Canal+ Polska SA. Zmiana ma obowiązywać od momentu rejestracji przez Krajowy Rejestr Sądowy.

Na koniec grudnia 2019 roku spółka zatrudniała 1333 osób, rok wcześniej - 1494 osoby. 

(KOZ, 02.07.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.