Brak finansowania z USA problemem dla polskich mediów  |  Walka z dezinformacją podczas kampanii  |  Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Brak finansowania z USA problemem dla polskich mediów  |  Walka z dezinformacją podczas kampanii  |  Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Brak finansowania z USA problemem dla polskich mediów  |  Walka z dezinformacją podczas kampanii  |  Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 02, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Operator platformy Canal+ chce na giełdę. Jest decyzja właścicieli

Akcjonariusze zdecydowali, by ubiegać się o dopuszczenie i wprowadzenie akcji spółki na GPW (fot. materiały prasowe)

ITI Neovision, operator platformy Canal+, chce wejść na Giełdę Papierów Wartościowych. Spółka w 2019 roku miała 2,27 mld zł przychodów i 87,7 mln zł zysku netto.

W sprawozdaniu finansowym złożonym w Krajowym Rejestrze Sądowym ujawniono, że 28 maja 2020 roku nadzwyczajne zgromadzenie akcjonariuszy podjęło "uchwałę w sprawie dematerializacji akcji i ubiegania się o dopuszczenie i wprowadzenie akcji spółki do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie".

Podano również, że proces pierwszej oferty publicznej rozpoczęto "w związku z realizacją praw przysługującym akcjonariuszom niekontrolującym spółki na mocy umów zawartych między akcjonariuszami". "Grupa Canal+ ogłosiła intencję utrzymania roli strategicznego akcjonariusza w ITI Neovision niezależnie od powyższego procesu" - zaznaczono.

O rozmowach dotyczących sprzedaży akcji przez mniejszościowych akcjonariuszy spółka informowała lakonicznie pod koniec stycznia. Grupa Canal+ ma 51 proc. akcji ITI Neovision.  TVN jest właścicielem 32 proc. akcji, a Liberty Global (właściciel UPC Polska) przez fundusz LGI Global Ventures Holding BV - 17 proc. akcji. Jak informowaliśmy na początku lutego, to Liberty Global może chcieć sprzedać swoje akcje w ITI Neovision w drodze oferty publicznej.

W sprawozdaniu złożonym w KRS podano, że w 2019 roku przychody ITI Neovision wyniosły 2,27 mld zł (w zeszłym roku spółka opublikowała wyniki za 21 miesięcy). Od abonentów z tytułu płatnej telewizji i pozostałych usług telekomunikacyjnych platforma miała 1,8 mld zł. Spółka uzyskała 321,5 mln zł przychodów ze sprzedaży praw programowych i 7,6 mln zł przychodów ze sprzedaży towarów. Koszty własne sprzedaży wyniosły 1,67 mld zł, a zysk netto - 87,7 mln zł.

W maju nadzwyczajne zgromadzenie akcjonariuszy podjęło również uchwałę ws. zmiany nazwy spółki z ITI Neovision na Canal+ Polska SA. Zmiana ma obowiązywać od momentu rejestracji przez Krajowy Rejestr Sądowy.

Na koniec grudnia 2019 roku spółka zatrudniała 1333 osób, rok wcześniej - 1494 osoby. 

(KOZ, 02.07.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.