Reklamy ING i Rossmanna najpopularniejsze w czasie pandemii
W kwietniu najpopularniejszą reklamą był spot ING Banku Śląskiego #zdalnidopomocy (screen: YouTube.com/ING Polska)
W kwietniu, pierwszym pełnym miesiącu trwania pandemii koronawirusa, najpopularniejsza na YouTube była reklama ING Banku Śląskiego, a w maju spot sieci sklepów Rossmann – wynika z zestawień YouTube Ads Leaderboard.
W zestawieniu YouTube Ads Leaderboard za kwiecień najpopularniejszą reklamą był spot ING Banku Śląskiego #zdalnidopomocy, w ramach której influencerzy zachęcali widzów do pomagania starszym osobom w obsłudze internetowego konta bankowego. W spocie wystąpili reZigiusz, Naruciak, Poszukiwacz, Kasia Gandor, Adrianna Skon, Aleksandra Żuraw i Sylwia Lipka. Film „#zdalnidopomocy - pomagaj starszym zdalnie ogarnąć finanse” został opublikowany 14 kwietnia na kanale ING Polska i został już wyświetlony ponad 6 mln razy.
Drugi był spot Kancelarii Premiera „#zostańwdomu”, zachęcający do pozostania w domu w czasie pandemii.
Trzecim najpopularniejszym spotem była reklama operatora sieci komórkowej Play z udziałem Kuby Wojewódzkiego i Andrzeja Grabowskiego, którzy promują w nim usługę Amazon Prime Video. Dalsze miejsca zajęły spoty napoju energetycznego Tiger i Media Expert.
Z kolei w majowym zestawieniu YouTube Ads Leaderboard najpopularniejsza była reklama Rossmanna promująca start sezonu wiosna-lato 2020, w której firma opowiada o możliwościach e-sklepu. Spot został opublikowany 1 maja na kanale Rossmann Polska i ma już ponad 8 milionów wyświetleń.
Na drugim miejscu był spot McDonald's "Wszystko w naszych rękach!”, w którym pracownicy sieci prezentują, jak skutecznie myć ręce.
Trzecia był reklama marki kosmetycznej Avon „Attraction one – Kiedy dwoje staje się jednym”.
Czwarte miejsce w zestawieniu zajęła reklama marki Kotlin z udziałem aktora Piotra Cyrwusa, a piąte - spot wyborczy Szymona Hołowni, kandydata na urząd prezydenta RP - „Pierwsza Obywatelka”.
Zestawienia YouTube Ads Leaderboard oparte są na danych dotyczących zaangażowania użytkowników (liczba odsłon w Polsce i procentowy udział odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego). Zestawienia dotyczą wyłącznie filmów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.
(IKO, 25.06.2020)