"Rzeczpospolita" kończy sto lat
Poniedziałkowe wydanie ukazało się z dodatkowymi stronami poświęconymi historii "Rzeczpospolitej"
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) z okazji setnej rocznicy wydawania ukazuje się z dodatkowymi stronami poświęconymi historii dziennika. Rusza też kampania wizerunkowa „Wszystkie strony w dyskusji”.
W dzisiejszym wydaniu „Rzeczpospolitej” na dodatkowych stronach ukazały się m.in. relacje z najważniejszych momentów w historii dziennika oraz teksty Stefana Żeromskiego, Czesława Miłosza i Gustawa Herlinga-Grudzińskiego. Cena dziennika nie zmieniła się i wynosi 5,90 zł. Wydawca przygotował też specjalny serwis 100lat.rp.pl. Od dziś w limitowanej edycji będzie dostępny znaczek pocztowy wydany z okazji stulecia „Rz”, wyemitowany w ramach partnerstwa z Pocztą Polską.
Jak przypomina Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media, „Rz” to dziś nie tylko wydanie papierowe, ale też serwis Rp.pl, podcasty i materiały wideo pod szyldem Rzeczpospolita TV. „Naszą ambicją jest tworzenie treści, które będą dostępne wszędzie i pod wieloma postaciami, w zależności od tego, jaki sposób obcowania z gazetą wybierze czytelnik” – podkreśla Jażdżyński, cytowany w komunikacie.
Obchodom stulecia dziennika towarzyszy kampania wizerunkowa. Działania marketingowe obejmują m.in. media własne („Rz”, „Parkiet”), telewizję (TVN, Polsat), radio (RMF FM, Radio Zet), serwisy VoD (Ipla, Player), portal Interia.pl i nośniki reklamy zewnętrznej (Cityboard). Na ulicach Warszawy będzie dziś można spotkać gazeciarzy rozdających wydanie jubileuszowe. Za koncepcję, realizację i dobór mediów odpowiada dział marketingu Gremi Media.
W kwietniu średnia sprzedaż ogółem „Rz” wyniosła 37 371 egz. (spadek o 10,44 proc. rok do roku). Serwis Rp.pl odwiedziło w kwietniu 4,87 mln użytkowników (wzrost o 33,06 proc. rok do roku).
(PAZ, 15.06.2020)