Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 08, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rafał Baran kupił 45 proc. udziałów FCB Bridge2fun

Rafał Baran z 4fun Media związany jest od 2015 roku (fot. materiały prasowe)

4fun Media za 465,5 tys. zł sprzedała 51 proc. udziałów agencji FCB Bridge2fun, z czego 45 proc. kupił jej prezes Rafał Baran. 4fun Media pozostaje właścicielem pozostałych 49 proc.

Na agencję reklamową FCB Bridge2fun składają się spółki Bridge2fun Communication i Bridge2fun. 4fun Media sprzedała po 51 proc. udziałów każdej z nich (2149 udziałów spółki Bridge2fun Communication za łączną kwotę 460,4 tys. zł i 51 udziałów spółki Bridge2fun za 5,1 tys. zł).

Wpływ na decyzję zarządu 4fun Media o sprzedaży udziałów FCB Bridge2fun miała sytuacja finansowa spółek oraz kryzys gospodarczy wywołany pandemią koronawirusa. "Zarząd wziął pod uwagę m.in. prognozy niezależnych firm badawczych wskazujące, że rynek reklamowy może spaść w tym roku nawet o 20 proc. (w zależności od przyjętych scenariuszy dotyczących skutków gospodarczych pandemii)" – podano w komunikacie giełdowym. Zarząd podkreślił, że kryzys na rynku "odbił się bardzo mocno na kondycji finansowej i operacyjnej segmentu agencji reklamowych należących do 4fun Media". Zwrócono też uwagę, że w 2019 roku agencja miała mniejsze przychody, co wiązało się z utratą dwóch największych klientów. W efekcie w pierwszym kwartale 2020 roku przychody spadły aż o 75 proc. (w stosunku do tego samego okresu 2019 roku), a firma zanotowała stratę 308 tys. zł (wobec 750 tys. zł zysku w pierwszym kwartale ub.r.).

„W związku z drastycznym ograniczeniem budżetów marketingowych i zawieszeniem przetargów na kampanie reklamowe, wyniki spółek prowadzących działalność w segmencie agencji reklamowych w 2020 roku, są trudne do przewidzenia i to mimo znaczących oszczędności poczynionych na koniec I kwartału (m.in. nastąpiło obniżenie wynagrodzeń, zmniejszono zatrudnienie)” - tłumaczy zarząd 4fun Media. Wyraża też nadzieję, że zakup 45 proc. udziałów firmy przez Rafała Barana „jest dodatkowym czynnikiem motywacyjnym i pozwala na większą elastyczność w zakresie zarządzania bieżącymi kosztami obu firm”. Zarząd uznał, że ta transakcja „zwiększa szansę na przeprowadzenie spółek przez najtrudniejszy okres spowolnienia gospodarczego”.

(IKO, 08.06.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.