Gazeta.pl, Noizz i Onet z nagrodami INMA Global Media Awards
Ostatni "Twój Weekend" to akcja Gazeta.pl. Jej partnerami byli BNP Paribas, agencja VMLY&R i Mastercard
Gazeta.pl zdobyła główną nagrodę INMA Global Media Awards 2020 w kategorii Najlepsza kampania społeczna i PR za projekt Ostatni "Twój Weekend". Drugie miejsce w tej kategorii zajął Noizz i jego Arka 2.0. W kategorii Najlepsza inicjatywa w odpowiedzi na COVID-19 trzecie miejsce zajęła akcja Onet #zostajewdomu.
Główną nagrodę w kategorii Best public relations or community service campaign (Najlepsza kampania społeczna i PR) otrzymał portal Gazeta.pl (Agora) za Ostatni "Twój Weekend". Partnerami akcji byli BNP Paribas, agencja VMLY&R i Mastercard. Projekt polegał na wykupieniu praw do tytułu magazynu erotycznego i opublikowaniu specjalnego, ostatniego numeru z treściami nieerotycznymi i całkowicie odmiennymi niż te, które znajdowały się w nim przez 27 lat.
Kampania Noizz (Ringier Axel Springer Polska) Arka 2.0 zajęła drugie miejsce w kategorii Best public relations or community service campaign. Kampanię przygotował serwis Noizz i agencja kreatywna VMLY&R we współpracy z BNP Paribas i Centrum Nauki Kopernik. W przestrzeń kosmiczną wysłano sygnał radiowy z zakodowanym DNA zwierząt zagrożonych wyginięciem.
Onet (RAS Polska) zdobył trzecią nagrodę w kategorii Best initiative in response to COVID-19 (Najlepsza inicjatywa w odpowiedzi na COVID-19) za akcję #zostajewdomu. W ramach akcji Onet uruchomił podstronę serwisu, na której poza informacjami o pandemii czytelnicy mogli znaleźć pomysły na spędzenie czasu w domu i wywiady z ekspertami.
Jury w tegorocznej edycji konkursu wybrało 185 finalistów i 32 zwycięzców w 16 kategoriach spośród 922 zgłoszeń przesłanych przez 262 wydawców z 44 krajów.
Pełną listę tegorocznych zwycięzców można znaleźć tutaj.
(JSX, 04.06.2020)