Niewielki udział firm z branży mediów na "Liście 500" "Rzeczpospolitej"
Najwyżej spośród przedsiębiorstw związanych z mediami znalazł się Cyfrowy Polsat (fot. materiały prasowe)
Dziewięć firm związanych z rynkiem mediów i jedna związana z branżą reklamową znalazło się na "Liście 500" największych polskich przedsiębiorstw, opublikowanej przez "Rzeczpospolitą" (Gremi Media).
Miejsce na liście zależy od przychodów osiągniętych w 2019 roku. Najwyżej spośród przedsiębiorstw związanych z mediami znalazł się Cyfrowy Polsat, który zajął 20. miejsce (rok wcześniej 24.) - 11,7 mld zł przychodów. Na 131. miejscu jest Telewizja Polska SA – 2,6 mld zł (wcześniej 178.). Na 170. miejscu jest Telewizja Polsat z 1,99 mld zł (wcześniej 194.). Do pierwszej dwusetki zakwalifikował się też TVN SA – 182. miejsce, 1,9 mld zł (wcześniej 171.).
Dalej są: na 240. miejscu Kolporter SA z 1,4 mld zł przychodów (wcześniej 227.), na 249. miejscu Netia SA (część Grupy Cyfrowego Polsatu) - 1,3 mld zł (231.), na 258. miejscu Agora SA (267.).
Poniżej miliarda przychodów miały: Wirtualna Polska Holding SA – 399. miejsce z 708,7 mln zł (454.), CD Projekt SA – 494. miejsce z 521,3 mln zł (brak dynamiki).
Na "Liście 500" "Rzeczpospolitej" znalazła się także grupa agencji mediowych Havas Media Group zajmując 429. miejsce z 644,6 mln zł przychodów (437.).
Liderem listy jest PKN Orlen, który w ub.r. miał 111,2 mld przychodów. O połowę mniej przychodów miała firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka – 55,6 mld zł. Trzecie miejsce zajęła spółka PGNiG – 42 mld zł.
(IKO, 28.05.2020)