OLX wycofuje reklamy z radiowej Trójki
- Pieniądze lubią ciszę i reklamodawcy będą teraz zastanawiać się, czy chcą promować się przy marce, jaką stała się Trójka – komentuje Maciej Niepsuj z MullenLowe MediaHub (fot. Jakub Kaminski/East News)
Serwis z ogłoszeniami OLX przestaje promować się w radiowej Trójce. Powodem są wydarzenia związane z unieważnieniem głosowania "Listy przebojów Trójki". – Reklamodawcy będą teraz zastanawiać się, czy chcą promować się przy marce, jaką stała się Trójka – komentuje Maciej Niepsuj z MullenLowe MediaHub.
„No to już wiem, w której stacji nie pojawią się spoty naszej kampanii radiowej...” - napisał na LinkedIn Marcin Sienkowski, head of marketing OLX.pl. Dlaczego OLX zdecydował się na ten krok? - Biorąc pod uwagę to, co dzieje się obecnie w Programie III Polskiego Radia, nie chcemy, aby nasza marka była kojarzona z tym kontekstem. Stąd decyzja o nieuwzględnianiu (do odwołania) rozgłośni w przyszłych planach medialnych kampanii radiowych prowadzonych przez OLX – mówi „Presserwisowi” Marcin Sienkowski.
Decyzja ta nie dziwi Macieja Niepsuja, buying directora w agencji mediowej MullenLowe MediaHub. - Pieniądze lubią ciszę i reklamodawcy będą się teraz zastanawiać, czy chcą promować się przy marce, jaką stała się Trójka – komentuje Niepsuj. - Nie mamy na razie sygnałów od klientów, że chcą zrezygnować z promocji w tej stacji. Jako agencje mediowe kierujemy się innymi kryteriami - patrzymy, czy media, w których planujemy kampanie, są efektywne. Widzimy jednak, że słuchalność Trójki spada i nie ma się czemu dziwić, ponieważ odchodzą z niej twarze tego radia – dodaje.
W proteście przeciwko działaniom władz Polskiego Radia z Trójki odeszli w weekend m.in. Marek Niedźwiecki, Marcin Kydryński i Hirek Wrona, a współpracę ze stacją zawiesiła wytwórnia muzyczna Mystic Production, podobnie muzycy, m.in. Dawid Podsiadło i Organek.
Zapytaliśmy Karola Skorupskiego, dyrektora agencji reklamy Polskiego Radia, czy po wydarzeniach z weekendu reklamodawcy wycofują kampanie reklamowe z Trójki. Odesłał nas do rzecznika prasowego. Zajmująca się komunikacją Monika Kuś z biura zarządu Polskiego Radia nie odpowiedziała na nasze pytanie.
(IKO, 19.05.2020)