Żabka Polska znów rusza z przetargiem
Partnerem reklamowym Żabki jest PZL (screen: YouTube.com/Sieć sklepów Żabka Polska)
Żabka Polska, właściciel sieci sklepów spożywczych, planuje wybór agencji reklamowej - wynika z ustaleń "Presserwisu".
Do wybranych agencji w ubiegłym tygodniu trafiły wstępne dokumenty NDA (non-disclosure agreement, z klauzulą poufności). Zakres przetargu nie został na tym etapie szczegółowo określony, takie informacje mają otrzymać agencje dopiero po odesłaniu dokumentów. Z informacji "Presserwisu" wynika, że może chodzić o kompleksową, strategiczno-kreatywną obsługę sieci Żabka. Firma nie odpowiedziała na żadne pytanie "Presserwisu" dotyczące przetargu i planów marketingowych.
Będzie to tym samym kolejne podejście Żabki do wyboru agencyjnego partnera. Żabka Polska w styczniu br. zakończyła przetarg reklamowy bez wyłonienia zwycięzcy. Przetarg trwał od września ub.r., ponadto, już po prezentacjach agencyjnych, Żabka zdecydowała o zmianie założeń przetargu i przedstawiła agencjom nowy brief. Ostatecznie jednak poinformowała agencje, że rezygnuje z wyboru nowego partnera reklamowego, bo żadna z propozycji nie spełnia oczekiwań, w związku z czym zostaje z PZL.
Do przetargu początkowo zaproszonych było sześć agencji: PZL (pracująca dla tego klienta od 2015 roku), Ogilvy, DDB, VMLY&R, Grey Group i Just, DDB nie prezentowała swoich pomysłów.
Agencje wskazywały, że przetarg był bardzo angażujący (strategia komunikacji na rok, po dwie propozycje kreatywne 360 i rekomendacje w kwestii mediów). Współpraca miała obejmować opracowanie strategii komunikacji i kompleksową kreację kampanii. Umowa z wybraną agencją miała być zawarta na dwa lub trzy lata.
(AMS, 14.05.2020)