"Rzeczpospolita" z kampanią "Odporni na dezinformację"
Bogusław Chrabota w teaserze akcji składa z jedynki „Rz” maskę ochronną (screen: YouTube.com/Rzeczpospolita) TV)
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) ruszyła z kampanią, która ma zwiększyć świadomość społeczną dotyczącą niebezpieczeństw związanych z fake newsami.
W ramach akcji "Odporni na dezinformację" w serwisie Rp.pl oraz w mediach społecznościowych dziennika pojawił się teaser z udziałem Bogusława Chraboty, redaktora naczelnego, który składa z jedynki „Rz” maskę ochronną.
- Taka maska nie ochroni przed COVID-19, ale może ochronić przed epidemią dezinformacji. Rozpoczynamy kampanię walki z tą epidemią, bo jako liderzy wiarygodności dziennikarskiej mamy taki obowiązek. Walczymy nie tylko z fake newsem, ale również z głupotą - zapowiedział w krótkim filmiku Chrabota.
Kolejnym etapem kampanii "Rz" będzie publikacja "Dekalogu walki z dezinformacją", czyli serii komunikatów mających na celu edukację, jak skutecznie zwalczać fake newsy. Za koncepcję kreatywną i realizację odpowiada dział marketingu Gremi Media.
Średnia sprzedaż ogółem "Rz" w lutym wyniosła, według danych ZKDP, 39 385 egz.
(SK, 05.05.2020)