ZFPR apeluje o nieobniżanie wynagrodzeń agencyjnych w czasie epidemii
ZFPR apeluje do klientów o solidarność i współpracę (fot. Pixabay.com)
Związek Firm Public Relations wydał oświadczenie, w którym apeluje do klientów o solidarność oraz utrzymanie dotychczasowych wynagrodzeń w ramach współpracy z agencjami.
Zarząd Związku Firm PR podkreśla, że "warunki współpracy firm członkowskich z ich klientami powinny adekwatnie odzwierciedlać relację zakresu świadczeń do wynagrodzenia agencji". "Biznes PR oparty jest na pracy ludzi - konsultantów, dlatego w zakresie kosztów opiera się głównie na składnikach osobowych" - napisano w oświadczeniu. "Zasady relacji pomiędzy agencją i jej pracownikami są ściśle określone i kontrolowane przez prawo. Stąd nie jest możliwe utrzymanie takiego samego poziomu obsługi przy równoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia agencji. Jako odpowiedzialny pracodawca agencja nie może sobie pozwolić na zmniejszenie poziomu wynagrodzeń pracowników i jednoczesne egzekwowanie od nich takiego samego zakresu pracy".
ZFPR rekomenduje natomiast, aby w sytuacjach szczególnej konieczności realizować tylko te aktywności, które są niezbędne do normalnego i bezpiecznego funkcjonowania firmy bądź marki klienta. "W takich sytuacjach agencja może także w zamian dotychczasowych aktywności, realizować uzgodnione zadania, które nie były dotąd objęte przedmiotem umowy z klientem. W ten sposób relacja zakresu obsługi do wynagrodzenia pozostaje na adekwatnym poziomie".
(AMS, 30.04.2020)