Raport specjalny "Press" - "Rewolucja cyfrowa w mediach"
Specjalny 60-stronicowy raport w najnowszym numerze magazynu "Press"
Jak wydawcy w czasie pandemii próbowali przekonać użytkowników do korzystania z publikowanych przez siebie treści? Jakie wyzwania czekają na wydawców, którzy dopiero myślą o modelach subskrypcyjnych?
W specjalnym 60-stronicowym raporcie w magazynie "Press" pokazujemy różne modele biznesowe i sposoby utrzymania lojalnych odbiorców.
- „COVID bump” czy czas walki o użytkownika, czyli jak polscy wydawcy wykorzystali wzmożone zainteresowanie informacjami podczas izolacji spowodowanej koronawirusem.
- Media społecznościowe dostarczają więcej odmiennych punktów widzenia niż tradycyjne - przekonuje w wywiadzie Guido Buelow, szef zespołu współpracy Facebooka z mediami w Europie. A my pytamy o blokady kont, walkę z propagandą i fake newsami, wsparcie dla wydawców.
- Prawie 90 proc. dziennikarzy używa mediów społecznościowych także w czasie wolnym od pracy. Na szczycie listy jest Facebook i Twitter. Do czego wykorzystują go dziennikarze i kogo najchętniej, a kogo najrzadziej obserwują?
- 260 mln euro na produkcje chce przeznaczyć nowa francuska platforma telewizyjno-filmowa tworzona przez konsorcjum nadawców telewizyjnych. Także w Polsce do walki o widza startują kolejne serwisy VOD.
- Aplikacje radiowe, podcasty, rozbudowane serwisy internetowe - nadawcy radiowi chcą być dostępni łatwo i szybko wszędzie tam, gdzie są odbiorcy.
- Analizy big data podpowiadają, jak dopasować reklamy do profilu użytkownika, ale także jakich treści poszukają odbiorcy i o czym chcą czytać.
Cały raport do pobrania.
(KB, 30.04.2020)