W czasie epidemii duży wzrost na YouTubie
W marcu widzowie wygenerowali prawie 10 mln więcej polubień, udostępnień i komentarzy niż w poprzednim miesiącu (fot. YTCount/Unsplash)
W marcu youtuberzy zanotowali 133,6 milionów wyświetleń więcej niż w lutym br. (wzrost o 16,6 proc.) - wynika z analizy LTTM (LifeTube, TalentMedia, Mellon Media), w której uwzględniono 850 kanałów zrzeszonych w grupie.
Z analizy „Influencer marketing w czasie pandemii” wynika, że w marcu wyświetlenia na kanałach youtuberów wzrosły o 16,6 proc., do 936,4 mln, a czas oglądania wzrósł o 21,6 proc., do 87,5 mln godz. Ponadto łączny czas oglądania filmów na kanałach youtuberów wydłużył się o 15,5 mln godzin.
W marcu widzowie wygenerowali prawie 10 mln więcej polubień, udostępnień i komentarzy niż w poprzednim miesiącu - interakcje społecznościowe wzrosły bowiem o 23,6 proc., do 49,1 mln interakcji. Oznacza to, że liczba polubień wzrosła o 19,1 proc., do 39,7 mln łapek w górę. Wzrosła też liczba komentarzy – o 48,6 proc., do 7 mln. Użytkownicy YouTube częściej udostępniali filmy – o 43,5 proc., do 2,4 mln udostępnień.
LTTM przygotował analizę „Influencer marketing w czasie pandemii” (fot. materiały prasowe)
Odnotowano również, że od 12 marca (czyli od kiedy zamknięto szkoły i wprowadzono powszechną samoizolację) do 7 kwietnia youtuberzy opublikowali 63 filmy w ramach kampanii realizowanych przez LTTM dla marek. Z analizy LTTM wynika, że sponsorowane treści zostały dobrze odebrane przez widzów, uzyskując średnio 97 proc. łapek w górę. A wskaźnik engagement wyniósł 10,8 proc.
„Marki obecnie nie tylko współpracują z influencerami na ich kanałach, lecz również zamawiają u nich kreacje - natywne dla platformy i dopasowane do grupy docelowej podobnej do fanów influencera. To nie czas na agresywną sprzedaż, ale na empatyczną komunikację, która pokaże, że marka nie żyje w innej bajce, ale pomaga na miarę swoich możliwości” - komentuje Kamil Bolek, członek zarządu i CMO grupy LTTM.
(IKO, 16.04.2020)