Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 10, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google ma się porozumieć z wydawcami w sprawie rekompensat za treści

Google jest zobowiązany zdawać miesięczne raporty z przebiegu negocjacji i ustalonych warunków (fot. Pixabay)

Francuski urząd antymonopolowy wydał wstępną decyzję w sprawie nadużywania przez Google pozycji monopolistycznej. Firma ma dojść do porozumienia z wydawcami w sprawie ustalenia wynagrodzenia za korzystanie z ich treści.

Francuski urząd antymonopolowy (Autorité de la concurrence) w czwartek wydał wstępną decyzję w sprawie wniesionej przez francuskich wydawców, po tym jak Google odmówił płacenia rekompensat za wykorzystywanie ich treści po wejściu w życie francuskiego prawa implementującego art. 15 dyrektywy unijnej – poinformowała Izba Wydawców Prasy.

Urząd nakazał Google w ciągu trzech miesięcy podjąć negocjacje "w dobrej wierze" z wydawcami i agencją prasową AFP, aby ustalić wynagrodzenie za przejmowanie treści prasowych. Dotyczy to całego okresu od początku obowiązywania prawa (24 października 2019 roku).

IWP wskazuje, że nie jest to ostateczna decyzja. Urząd ma dalej pracować nad jej wydaniem, ale podjął wstępną decyzję ze względu na ciężką sytuację wydawców prasy i agencji AFP. Google jest teraz zobowiązany zdawać miesięczne raporty z przebiegu negocjacji i ustalonych warunków.

- Odkąd unijna dyrektywa o prawach autorskich weszła w życie we Francji w ubiegłym roku, jesteśmy zaangażowani w rozmowy z wydawcami, aby zwiększyć nasze wsparcie i inwestycje w branżę prasową. Zastosujemy się do decyzji francuskiego urzędu ds. konkurencji, jednocześnie analizując ją i kontynuując te negocjacje - komentuje Richard Gingras, wiceprezes Google.

- To początek pewnej ścieżki, wskazującej na to, że nie można pozwolić Google’owi na szantażowanie wydawców – komentuje Bogusław Chrabota, prezes IWP. - Jeżeli Google dogada się w dobrej wierze, jak jest w dyspozycji urzędu, z wydawcami, dojdziemy do porozumienia. Wymuszonego, ale jednak. Jeżeli się nie dogada, zostaną na niego nałożone kary. To nie jest jedyna wyszukiwarka na świecie, wyobrażam sobie, że Google zacznie być represjonowany w krajach UE. Myślę jednak, że pójdą po rozum do głowy i będą wykonywać dyspozycje francuskiego urzędu – dodaje.

Parlament Europejski w marcu 2019 roku przyjął dyrektywę, na mocy której giganci internetu zobowiązani są do wykorzystywania tekstów prasowych wyłącznie za zgodą właścicieli praw autorskich, a dziennikarze powinni być wynagradzani za zamieszczanie ich artykułów w takich serwisach, jak Google News.

Polski rząd w maju 2019 roku zdecydował się zaskarżyć dyrektywę do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.

(JSX, 10.04.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.