HBO Go przez koronawirus przesuwa premiery i kontroluje przepustowość łączy
Premiera serialu "To wiem na pewno" została przesunięta z końca kwietnia na 11 maja (fot. materiały prasowe)
Serwis HBO Go poinformował klientów o spowodowanych przez pandemię koronawirusa opóźnieniach w premierach odcinków i sezonów seriali oraz możliwym spadku jakości streamingu.
W komunikacie wyjaśniono, że środki ostrożności podjęto "w trosce o bezpieczeństwo pracowników i partnerów HBO Go". Nadawca informuje, że w związku z koronawirusem "prace nad pewnymi produkcjami zostały zawieszone" i dlatego niektóre odcinki, nowe sezony oraz premiery zostały odwołane lub mogą pojawić się w HBO Go z opóźnieniem. Chodzi m.in. o produkcje: "To wiem na pewno" (premiera przesunięta z końca kwietnia na 11 maja), "Od nowa" oraz "Patria" (wypadły z majowej ramówki).
Trzy seriale będą miały mniej odcinków: "Wampiry: Dziedzictwo" (drugi sezon), "Batwoman" oraz "Młody Sheldon" (trzeci sezon). Na początku kwietnia wprowadzono też zmiany w ramówce filmowej. Od początku miesiąca w ofercie HBO Go dostępny jest film Quentina Tarantino "Pewnego razu... w Hollywood", a od 10 kwietnia do 8 maja w każdy piątek do biblioteki serwisu będą wprowadzane ekranizacje komiksów Marvela.
Pod koniec marca amerykańska centrala HBO oświadczyła, że zostały przerwane prace nad serialami "Sukcesja" i "Barry". Wcześniej wstrzymano realizację kolejnych sezonów seriali "Prawi Gemstonowie" i "Euforia" oraz polskiej produkcji "Odwilż".
Klienci HBO Go zostali też poinformowani, że serwis systematycznie kontroluje przepustowość swoich łączy, aby nie obciążać sieci, co może mieć wpływ na jakość i prędkość streamingu. "Praca zdalna oraz edukacja domowa są w tym momencie priorytetem" - podkreślono. W połowie marca Komisja Europejska zwróciła się z apelem do firm prowadzących serwisy streamingowe o obniżenie jakości przesyłanych filmów, by uniknąć zakorkowania internetu. Na apel pozytywnie zareagowały m.in. YouTube i Netflix, a także HBO Go.
- Jesteśmy przygotowani, aby obniżyć jeszcze bardziej pasmo transmisji, jeśli zajdzie taka potrzeba - informuje Agnieszka Niburska, wicedyrektor marketingu HBO ds. PR.
(PAZ, 08.04.2020)