Reklamy Aflofarmu zniknęły z wielu stacji radiowych i telewizyjnych
Aflofarm to największy reklamodawca w mediach (fot. Pexels.com)
Reklamy firmy farmaceutycznej Aflofarm, największego reklamodawcy w mediach, zniknęły z wielu stacji radiowych i telewizyjnych - wynika z ustaleń "Presserwisu".
Według naszych rozmówców Aflofarm miał zażądać od mediów większych rabatów z powodu obecnej sytuacji, na co nie chciały się zgodzić biura reklamy. Reklam Aflofarmu nie ma obecnie w rozgłośniach dwóch największych nadawców radiowych: Grupy RMF i Eurozet. Spoty tej firmy farmaceutycznej nie pojawią się również ani w kanałach Telewizji Polskiej, ani Telewizji Polsat (dotyczy to również stacji obsługiwanych przez Polsat Media). Aflofarm nadal jest obecny ze spotami w TVN Discovery Polska.
Biuro prasowe Aflofarmu na nasze pytanie dotyczące braku reklam w tych mediach nie odpowiedziało. W ubiegłym tygodniu Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał koncernowi natychmiast zdjąć reklamę telewizyjną leku Neosine Forte, która - jego zdaniem - wprowadza konsumentów w błąd. Aflofarm, chociaż z decyzją GIF się nie zgadza, poinformował nas wówczas, że zdejmie reklamę.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w marcu 2020 roku cennikowa wartość kampanii Aflofarmu w telewizji wyniosła 107,7 mln zł, czyli o 49,2 proc. więcej, niż rok temu. Według danych Kantara, firma w lutym przeznaczyła na reklamy w radiu 112,1 mln zł (wzrost o 52,9 proc. względem lutego zeszłego roku).
(KOZ, 07.04.2020)