Jurorzy obradowali nad przyznaniem tytułu Ad Marketera Roku 2019
Jurorzy obradowali w formie wideokonferencji
Jury Ad Marketera Roku 2019 w środę oceniło kandydatury osób nominowanych do tego tytułu, przyznawanego w ramach konkursu AD WO/MAN 2019. Nominowani zostali: Arkadiusz Gwizdek, Katarzyna Jezierska, Dariusz Maciołek, Marcin Sienkowski i Adam Szałamacha. Wybranego w tajnym głosowaniu zwycięzcę poznamy podczas internetowej transmisji na żywo w kwietniu.
Wybór Ad Marketera Roku 2019 przebiegał w dwóch etapach. W pierwszym każda z uprawnionych do głosowania firm (agencje reklamowe, mediowe, interaktywne, studia produkcyjne i postprodukcyjne, studia dźwiękowe oraz agencje PR) mogła wskazać najbardziej cenionych marketerów, w tym również swoich klientów.
Nominowani zostali (w kolejności alfabetycznej):
(fot. archiwum prywatne)
Arkadiusz Gwizdek, dyrektor marketingu marki Škoda
Od blisko czterech lat z sukcesem zarządza marketingiem marki Škoda w Volkswagen Group Polska. Odpowiada za pracę zespołów: produktu i komunikacji, CRM i PR w ramach całego marketingu marki. Pod jego kierownictwem Škoda zmieniła strategię wizerunkową, czego efektem była kampania z 2018 roku "Škoda. Wszystko, co ważne", w której podkreślono, że producent stosuje technologie poprawiające komfort i bezpieczeństwo kierowców. W 2019 Škoda sponsorowała program w telewizji TVN „May Way” z Edytą Górniak. Przed dołączeniem do koncernu samochodowego był dyrektorem marketingu marki Amica i dyrektorem marketingu Hochland Polska. Zdobył drugie miejsce w konkursie Ad Marketer 2018.
(fot. archiwum prywatne)
Katarzyna Jezierska, head of marketing Central Eastern Europe w VISA
Od 2018 roku kieruje marketingiem firmy Visa w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Pod jej kierunkiem rok temu Visa prowadziła ogólnopolską kampanię zachęcającą do płatności zbliżeniowych. Realizując działania marketingowe, Jezierska propaguje wartości women empowerment, m.in. pokazując w kampaniach reklamowych silne kobiety (Martyna Wojciechowska czy piłkarka Ewa Pajor) i wspierając kobiecą piłkę nożną. Przed dołączeniem do Visy Katarzyna Jezierska była dyrektorem marketingu firmy farmaceutycznej GlaxoSmithKline.
(fot. archiwum prywatne)
Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający pionu komunikacji i marketingu, BNP Paribas
Na obecnym stanowisku od połowy 2018 roku; wcześniej Maciołek pełnił funkcję dyrektora komunikacji i zarządzania marką ubezpieczyciela Aviva, był dyrektorem marketingu PGE Polskiej Grupy Energetycznej. Był także zawodowo związany z PZU, RaboDirect czy International Personal Finance (Provident).
Dariusz Maciołek zapoczątkował nowy nurt komunikacji finansowej oparty na CSR, wprowadził do komunikacji odważne i przełomowe kampanie, które łamią stereotypy i dotykają ważnych społecznie tematów.
Od kampanii „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach”, poprzez „Doceniaj-nie oceniaj”, aż po kampanię „Ty jesteś zmianą, a my bankiem zmieniającego się świata”. Bank przestał uprawiać hard-sell, a zaczął angażować ludzi oraz mówić o tym, co dla nich ważne. Miał swój znaczący udział w realizacji nagradzanego projektu „Ostatni Twój Weekend” (wraz z Gazeta.pl, Mastercard i agencją VMLY&R).
(fot. archiwum prywatne)
Marcin Sienkowski, dyrektor marketingu OLX Polska
Z Grupą OLX związany od ponad 6 lat, z czego od 2,5 roku jako dyrektor marketingu. Wcześniej prawie 6 lat w Grupie Allegro. Już od jakiegoś czasu Grupa OLX ma ciekawą komunikację marketingową, wyróżniającą się na rynku - były już kampanie w formie miniseriali „Szef internetów” (z udziałem aktorów Bohdana Łazuki i Michała Milowicza w roli gangsterów), była kampania „ T-raperów znad Wisły", czyli zespołu muzycznego założonego w połowie lat 90. przez Grzegorza Wasowskiego i Sławomira Szczęśniaka. I ostatnia „W Internecie bądź sobą. Chyba, że jesteś chamem. Wtedy bądź kimś innym” – gdzie aktor Janusz Chabior piętnuje hejt w internecie. Po raz pierwszy w historii polskiego rankingu YouTube Ads Leaderboard w czerwcu ub. roku trzy spoty z tej kampanii zajęły trzy pierwsze miejsca w rankingu.
(fot. archiwum prywatne)
Adam Szałamacha, brand manager Allegro
Z Allegro związany od ponad 8 lat. To jemu marka Allegro zawdzięcza wyrazistą komunikację marketingową - Szałamacha odpowiada m.in. za strategię marki, strategię komunikacyjną i mediową. Kampania „A ty czego szukasz”, w tym słynny spot z dziadkiem uczącym się angielskiego dla swojej wnuczki, zapoczątkowała całkowicie nowy styl komunikacyjny dla rynku e-commerce.
Ma ogromne wyczucie trendów na rynku e-commerce, co skutkuje nieustannymi zmianami oraz szukaniem nowych możliwości rozwoju na niezwykle dynamicznym rynku.
W drugim etapie o wyborze Ad Marketera Roku 2019 decydowali wczoraj jurorzy: Jarosław Gajewski, prezes Lemon Film; Maciej Lissowski, dyrektor zarządzający Agencja Warszawa; Agata Małkowska-Szozda, "Press"; Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska; Tomasz Pawlikowski, co-CEO Publicis Groupe Polska; Andrzej Skworz, redaktor naczelny "Press" (przewodniczący jury); Grzegorz Szczepański, chief executive officer Hill + Knowlton Strategies oraz Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SKM SAR. Obrady odbyły się w formie wideokonferencji, wyniki głosowania przeprowadzonego SMS-owo poznał tylko przewodniczący jury.
Tytuł Ad Marketera Roku przyznawany jest za: sukces w biznesie marketingowym, innowacyjność i wytyczanie trendów w budowaniu pozycji marki/produktu, przestrzeganie standardów społecznej odpowiedzialności biznesu i dobrych praktyk przetargowych.
Ogłoszenie wyników konkursu AD WO/MAN Roku 2019 organizowanego przez magazyn „Press” przygotowywane jest na kwiecień, w formie internetowej transmisji na żywo.
Głównym partnerem kategorii AD Marketer Roku 2019 jest Publicis Groupe Polska.
Partnerzy kategorii AD WO/MAN Roku 2019 Agencje Reklamowe: Klub Producentów Reklamy, Polpharma
Partner kategorii AD WO/MAN Roku 2019 Agencje Mediowe: AMS
Partner kategorii AD WO/MAN Roku 2019 Studia produkcyjne: Provident Polska
Partnerzy: Audio Network, ColorOffOn, Digital Beast Studios, Digital Knowledge Village, F25
Patron medialny: Sprawny Marketing.
(AMS, 26.03.2020)