Internet jest głównym medium dla większości Polaków
Aż 67 proc. z nas nie wyobraża sobie życia bez internetu (fot. Glenn Carstens-Peters/Unsplash)
Agencja mediowa Wavemaker zapytała Polaków o medium, bez którego nie mogliby się obyć. Zdecydowana większość wskazała internet, a w nim YouTube, Facebook i Netflix. Na czele rankingu są też WP i Onet. Daleko w tyle są telewizja, prasa i radio.
Aż 67 procent ankietowanych, gdy musiało wybrać tylko jedno medium, wskazało internet. Co ciekawe, tak typują wszystkie grupy wiekowe. Gdyby polscy internauci musieli wybrać tylko jedną sieć, to najczęściej wskazują na globalnych gigantów: YouTube (23 proc.), Facebook (22 proc.) oraz Netflix (17 proc.), ale do rankingu Top 5 załapały się też lokalne - WP i Onet.
12 proc. respondentów wybrało telewizję, a tam najsilniejszą marką jest TVN (30 proc.), przed Polsatem i TVP 1 z wynikami mniejszymi o połowę. Na prasę jako niezbędne medium wskazało 9 proc. pytanych. 6 proc. respondentów nie potrafiło udzielić odpowiedzi, a 5 proc. nie wyobraża sobie życia bez radia.
Badanie Wavemaker realizowane było w ubiegłym tygodniu, a więc już w czasie trwania epidemii koronawirusa i domowej kwarantanny dużej części Polaków. Badanie objęło 1,5 tys. osób z dostępem do sieci.
(KCZ, 25.03.2020)