Influencerzy zachęcają do zostania w domu
Twórcy biorący udział w akcji publikują materiały nieodpłatnie (fot. materiały prasowe)
Grupa LTTM (LifeTube, TalentMedia, Mellon Media) zainicjowała akcję społeczną #KoronaCizGłowyNieSpadnie, w ramach której influencerzy zachęcają do pozostania w domu w celu zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
W akcję włączyło się ponad 60 najbardziej rozpoznawalnych influencerów z grupy LTTM, w tym Blowek, Ziemniak, Malwina Bakalarz, Rafał Gębura, Farell, Remigiusz Maciaszek, AdBuster. Akcję wsparli także celebryci (m.in. piosenkarka Doda), którzy publikują informację o niej na swoich profilach społecznościowych. Do youtuberów zwróciły się o pomoc w walce z fake newsami dotyczącymi pandemii koronawirusa między innymi Kancelaria Premiera RP, Ministerstwo Edukacji Narodowej i Ministerstwo Cyfryzacji. Jednym z efektów tej współpracy był wywiad Blowka z premierem Mateuszem Morawieckim, który w trzy dni został obejrzany 1,6 mln razy i miał 159 tys. polubień. Twórcy biorący udział w akcji publikują materiały nieodpłatnie. Działania te wspiera YouTube.
W ramach akcji LTTM przygotował specjalną nakładkę na zdjęcie profilowe na Facebooku, naklejki i filtry na Stories (Instagram) oraz pakiet materiałów informacyjnych na temat profilaktyki, izolacji i możliwościach pomocy innym. „Wobec zagrożenia epidemicznego natychmiast uznaliśmy, że przeprowadzenie kampanii informacyjnej z udziałem naszych twórców jest najlepszym ruchem. Dzięki zaangażowaniu naszych pracowników, w akcji #KoronaCizGłowyNieSpadnie w ciągu dwóch dni wzięło udział kilkudziesięciu influencerów, którzy docierają do różnych grup odbiorców” - komentuje Krystian Botko, CEO grupy LTTM.
(IKO, 19.03.2020)