218 tys. prenumerat cyfrowych "Gazety Wyborczej"
(screen: Wyborcza.pl)
"Gazeta Wyborcza" pod koniec 2019 roku miała 218 tys. prenumerat cyfrowych. To prawie 28 proc. więcej niż rok wcześniej. Średni przychód od prenumeratora wynosił w 2019 roku 14 zł.
Grupa Agora w opublikowanym w piątek sprawozdaniu finansowym za 2019 rok podała, że udział przychodów z tytułu sprzedaży prenumerat cyfrowych dziennika wyniósł 24 proc. wszystkich wpływów „Wyborczej”. Docelowo spółka chce, by w 2022 roku połowa przychodów „GW” pochodziła ze źródeł cyfrowych.
Agora skupia się na zwiększaniu średniego przychodu z każdej prenumeraty i wpływów z reklamy w serwisach "GW". "Trudno jest ocenić, czy cele te uda się Spółce zrealizować, biorąc pod uwagę dużą konkurencję na rynku internetowym" - czytamy w sprawozdaniu.
Podczas piątkowej telekonferencji prezes Agory Bartosz Hojka poinformował, że średni przychód od prenumeratora wynosił w 2019 roku 14 zł. W marcu 2019 roku podano, że to 10 zł.
Pod koniec 2018 roku „GW” miała 170,5 tys. aktywnych prenumerat cyfrowych, we wrześniu 2019 roku liczba subskrypcji przekroczyła 200 tys.
(JSX, 13.03.2020)