Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 10, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook może zapłacić gigantyczną karę w Australii

Serwis oskarżono o nielegalne udostępnienie informacji nt. 87 mln użytkowników (fot. Pixabay.com)

Australijski organ ds. ochrony danych wniósł pozew przeciwko Facebookowi, oskarżając giganta mediów społecznościowych o udostępnienie danych ponad 300 tys. osób firmie doradztwa politycznego Cambridge Analytica bez ich wiedzy.

W pozwie do Sądu Federalnego australijski komisarz ds. informacji oskarżył Facebooka o naruszenie prawa do prywatności poprzez ujawnienie danych 311 127 użytkowników w celu profilowania politycznego za pośrednictwem produktu ankietowego „This Is Your Digital Life”.

W lipcu ub.r. Facebook został ukarany grzywną w wysokości 5 mld dol. przez Federalną Komisję Handlu USA za działania w latach 2014-2015. W sumie serwis społecznościowy oskarżono o nielegalne udostępnianie informacji na temat 87 mln użytkowników na całym świecie za pomocą narzędzia ankietowego nieistniejącej już brytyjskiej firmy Cambridge Analytica. W australijskim pozwie komisarz ds. informacji poinformował, że Facebook nie znał dokładnego charakteru danych, które udostępniał Cambridge Analytica, ale nie podjął rozsądnych kroków w celu ochrony użytkowników.

W pozwie komisarz napisał, że każde naruszenie prawa do prywatności może pociągnąć za sobą maksymalną karę w wysokości 1,7 mln dol. australijskich (1,1 mln USD). Gdyby sąd przyznał maksymalne kary w każdym z 311 127 przypadków, wówczas Facebook musiałby zapłacić karę w wysokości 529 mld dol. australijskich.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(MAC, 10.03.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.