Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 21, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix chce testować w Polsce abonament na urządzenia mobilne

Obecnie Netflix oferuje trzy abonamenty dające dostęp do filmów i seriali na laptopie, telewizorze, telefonie lub tablecie (fot. Unsplash/YT Count)

Platforma streamingowa Netflix zamierza wprowadzić testowo dwie opcje abonamentowe dla polskich użytkowników, które działałyby tylko na urządzeniach mobilnych. Jeden z ekspertów przekonuje, że na naszym rynku zbyt często korzysta się z współdzielenia haseł do kont Netfliksa, by nowe abonamenty mogły być atrakcyjne cenowo dla widzów.

W abonamencie mobile za 24 zł dostęp do Netfliksa byłby na jednym urządzeniu mobilnym (smartfon lub tablet) w jakości SD, a w mobile+ za 38 zł na dwóch urządzeniach mobilnych albo komputerze (w grę wchodzi zarówno laptop, jak i desktop) w jakości Full HD. Obecnie Netflix oferuje trzy abonamenty (34, 43 i 58 zł) dające dostęp do filmów i seriali na laptopie, telewizorze, telefonie lub tablecie.

- Od kilku lat proponujemy trzy plany subskrypcji. Planujemy testowo dwa nowe, które wynikają ze znacznego wzrostu wykorzystania urządzeń mobilnych jako sposobu konsumpcji treści w serwisie Netflix. Nowe plany mogą zostać udostępnione na stałe, gdy odbiorcy doceniający zwiększoną elastyczność będą z nich korzystać i uznają tę zmianę za pozytywną - informuje biuro prasowe Netflix.

Podobne rozwiązania platforma streamingowa wprowadziła już w Indiach, Malezji i Indonezji. Nie ma jeszcze ustalonej daty, kiedy testy abonamentów mobilnych miałyby ruszyć w Polsce. 

- Ten ruch postrzegam bardziej jako ukłon w stronę operatorów telefonii komórkowej, którzy te pakiety będą dołączać do swoich abonamentów, niż realnie coś dający ruch na rynku klientów indywidualnych - ocenia dyrektor zarządzający Player.pl Maciej Gozdowski. Jego zdaniem zbyt często w Polsce z Netfliksa korzysta się przez współdzielenie haseł do kont, by nowe abonamenty mogły być atrakcyjne cenowo. 

Według danych Gemius/PBI w styczniu Netflix był liderem zestawienia serwisów VoD. Odwiedziło go 4,78 mln użytkowników (wzrost o 24,15 proc. w porównaniu ze styczniem 2019 roku).

Galeria: Najpopularniejsze produkcje Netfliksa w 2019 roku

(MNI, 21.02.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.