Jeżeli Polska zagra w finale Euro, spoty w TVP będą kosztować 642 tys. złotych
Finał Euro 2020 zostanie rozegrany na stadionie Wembley w Londynie (fot. Mitch Rosen/Unsplash)
642 tys. zł sięgają ceny reklam przy transmisji w Telewizji Polskiej z ewentualnego występu Polaków w finale piłkarskich Mistrzostw Europy w piłce nożnej. W fazie grupowej, obok spotkań „polskiej grupy”, najdroższy jest mecz Francja-Niemcy.
Biuro reklamy TVP opublikowało szczegółowy cennik czasu reklamowego podczas Euro 2020 (12 czerwca - 12 lipca). Sprzedaż już ruszyła i jest objęta wyłącznie zakupem cennikowym. Biuro reklamy TVP czas oferuje jedynie w sprzedaży łączonej anteny głównej (TVP 1 lub TVP 2) z TVP Sport. W przypadku równoległej transmisji meczów w TVP 1 i TVP 2 ofertą łączoną objęte są tylko mecze w TVP 1.
Jak informowaliśmy, 461,7 tys. zł będą musieli zapłacić klienci za 30-sekundowy spot w TVP 1 i TVP Sport w trakcie meczu Polska - Hiszpania w sobotę 20 czerwca o 21 - w blokach po pierwszej i przed drugą częścią spotkania. Przy meczu Polaków ze zwycięzcą baraży ceny dochodzą do 409,3 tys. zł, a przy spotkaniu ze Szwecją w środę 24 czerwca o 18 - do 371,2 tys. zł.
Po ewentualnym wyjściu reprezentacji Polski z grupy ceny różnią się w zależności od rywala, na jakiego może trafić nasza kadra i terminu spotkania. Jeżeli Polacy mecz o ćwierćfinał rozegrają w niedzielny wieczór 28 czerwca, to ceny reklam sięgną 500,6 tys. zł. Analogicznie jest w kolejnych fazach turnieju: za najdroższe spoty w ćwierćfinale trzeba zapłacić 487,1 tys. zł, w półfinale - 605,7 tys. zł, a w finale na stadionie Wembley w Londynie - 642 tys. zł.
Z wyłączeniem meczów reprezentacji Polski, w fazie grupowej najwięcej za 30-sekundowe spoty trzeba zapłacić w bloku reklamowym zaraz po zakończeniu pierwszej połowy meczu Hiszpania - Szwecja (166,1 tys. zł). Ze spotkań w pozostałych grupach najwyżej wyceniono spoty po pierwszej połowie rywalizacji Francji z Niemcami (147,3 tys. zł). W 1/8 finału przy transmisji w niedzielny wieczór 28 czerwca ceny dochodzą do 151,1 tys. zł, w ćwierćfinale - do 167,2 tys. zł (sobota 4 lipca), w obu półfinałach - do 204,6 tys. zł, a w finale - 297,5 tys. zł.
Zgodnie z zasadami licencji pierwszeństwo zakupu mają oficjalni sponsorzy turnieju.
(PAZ, 14.02.2020)