Najdroższe reklamy przy meczach Polaków na Euro 2020 kosztują prawie 462 tys. zł
Sprzedaż reklam przy meczach Euro 2020 objęta będzie wyłącznie zakupem cennikowym (screen: YouTube.com/TVP Sport)
461,7 tys. zł sięgają ceny reklam przy transmisji w Telewizji Polskiej spotkań Polaków w fazie grupowej mistrzostw Europy w piłce nożnej.
Najwięcej klienci będą musieli zapłacić za 30-sekundowy spot w TVP 1 i TVP Sport w trakcie meczu Polska-Hiszpania w sobotę 20 czerwca o 21 - w blokach po pierwszej i przed drugą częścią spotkania. Przy meczu, który polska reprezentacja rozegra w poniedziałek 15 czerwca o 18 (przeciwnik nie jest jeszcze znany), ceny dochodzą do 409,3 tys. zł, a przy spotkaniu ze Szwecją w środę 24 czerwca o 18 - do 371,2 tys. zł.
Sprzedaż reklam przy meczach Euro 2020 objęta będzie wyłącznie zakupem cennikowym. Biuro reklamy TVP czas oferować będzie jedynie w sprzedaży łączonej anteny głównej (TVP 1 lub TVP 2) z TVP Sport. W przypadku równoległej transmisji meczów w TVP 1 i TVP 2 ofertą łączoną objęte są tylko mecze w TVP 1.
W cenniku TVP na fazę grupową Euro 2020 najdroższy jest mecz Polska-Hiszpania (fot. materiały prasowe)
Biuro reklamy TVP podało również progi wydatków związanych z Euro 2020, od których zależy wysokość rabatu - np. w przedziale 600-799 tys. zł wynosi on 15 proc., a powyżej 1,5 mln zł - 30 proc.
Pierwszeństwo zakupu reklam wokół Euro 2020 mają oficjalni sponsorzy turnieju. Sprzedaż czasu reklamowego rozpocznie się 10 lutego. Biuro reklamy TVP przy meczach mistrzostw Europy nie oferuje zakupu sponsoringu (podczas mundialu w 2018 roku przychody ze sponsoringu wyniosły ok. 20 proc. wpływów reklamowych).
Podczas mistrzostw świata w piłce nożnej w 2018 roku ceny reklam w TVP 1 wokół transmisji meczów reprezentacji Polski sięgały 395 tys. zł.
TVP podała, że spółka na mundialu w Rosji zarobiła ok. 10 mln zł. Jej przychody wyniosły 77 mln zł, a koszty - 67 mln zł.
(KOZ, 05.02.2020)