Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 04, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tematy programów informacyjnych podobne, ale w TVP dominuje propaganda

"Wiadomości" uprawiały propagandę, ustawiając swój przekaz od początku wydania - podkreślono w analizie Towarzystwa Dziennikarskiego (screen: Wiadomosci.tvp.pl)

Z analizy przeprowadzonej przez Towarzystwo Dziennikarskie wynika, że programy informacyjne w TVP, Polsacie i TVN nie różnią się istotnie doborem informacji. Na tym podobieństwa się kończą, a najbardziej różni je sposób przedstawiania tematów oraz opinie prezentowane w materiałach.

Ekipa Towarzystwa Dziennikarskiego analizowała „Wiadomości” TVP, „Wydarzenia” Polsatu” i „Fakty” TVN w dniach 13-19 stycznia. „Szukaliśmy podobieństw tematów i różnic w ich przedstawieniu, a także tego, czego w nich nie było” - wyjaśniają autorzy analizy. Z ich obserwacji wynika, że dobór informacji w badanych programach nie różnił się istotnie, ale sposób przedstawienia tematów i wyrażane w nich opinie były „zdecydowanie odmienne”.

W dziennikach dominowały informacje dotyczące polskiej polityki i gospodarki, natomiast „z informacji zagranicznych połowa wiązała się z Polską”. „»Wiadomości« uprawiały propagandę, ustawiając swój przekaz od początku wydania” - podkreślono w analizie. Paski zapowiadające tematy służyły narzuceniu widzowi oceny. Jak zauważono, „Wydarzenia” ich nie stosowały, a „Fakty” robiły to bardzo rzadko. W analizie podkreślono też regularną, codzienną nagonkę „Wiadomości” na marszałka Senatu i na środowisko sędziowskie. „Nie ma wątpliwości, że TVP, formalnie wciąż publiczna, wielokrotnie złamała swoje obowiązki ustawowe, nakazujące jej »pluralizm, bezstronność, wyważenie i niezależność«".

Zdaniem Towarzystwa Dziennikarskiego to nadawcy prywatni częściowo wypełniali powinności medium publicznego, przekazując informacje „w sposób wyważony i pluralistyczny, choć nie bez sympatii politycznych i krytycyzmu wobec postępowania władz”.

(PAZ, 04.02.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.