RMF FM wydał najwięcej na reklamy, Zetka i Jedynka z dużym wzrostem
Urodzinowa kampania RMF FM rozpoczęła się w październiku (fot. materiały prasowe)
W 2019 roku, podobnie jak rok wcześniej, najbardziej aktywną reklamowo rozgłośnią był RMF FM - wynika z danych cennikowych Kantar.
Z danych firmy Kantar (nie obejmują internetu i nie uwzględniają rabatów) wynika, że Grupa RMF na reklamy swojej głównej stacji w telewizji, prasie, kinach i na nośnikach reklamy zewnętrznej wydała łącznie 27,9 mln zł, czyli o 7,4 proc. więcej, niż w 2018 roku. Od października 2019 roku trwała kampania związana z 30-leciem rozgłośni.
Drugim najsilniej wspieranym radiem było Radio Zet (Eurozet). Cennikowa wartość reklam tej rozgłośni wyniosła 20,1 mln zł - niemal dwa razy więcej, niż rok wcześniej. Jesienią Zetka prowadziła kampanię pod hasłem "Co tam słychać w Radiu Zet" z Beatą Tadlą, Tomaszem Kammelem i Szymonem Majewskim.
Kilkakrotnie wzrosły cennikowe wydatki na reklamy radiowej Jedynki - z 3,5 mln zł w 2018 roku do 17,6 mln zł w 2019 roku. W zeszłym roku antena miała pierwszą od sześciu lat szerokozasięgową kampanię, której twarzą był aktor Paweł Królikowski.
Wśród pięciu najmocniej reklamowanych rozgłośni były też: ponadregionalne RMF Classic (Grupa RMF) - 7,4 mln zł (spadek o 3,9 proc.) i sieć Radio Złote Przeboje (Grupa Radiowa Agory) - 6,5 mln zł (spadek o 13,5 proc.).
Znacząco ograniczono wydatki na reklamy należącego do Eurozetu Meloradia (z 13,9 mln zł do 341 tys. zł) i radiowej Trójki (z 5 mln zł do 268 tys. zł).
Jak wynika z badania Radio Track (Kantar), lider słuchalności RMF FM osiągnął w 2019 roku 27,8 proc. udziału w czasie słuchania, co oznacza wzrost z 25,8 proc. w 2018 roku. Słuchalność Radia Zet rok do roku spadła z 12,4 proc. do 12,2 proc., Programu I Polskiego Radia - z 6,8 proc. do 5,7 proc., a Programu III Polskiego Radia - z 5,7 proc. do 5,1 proc.
(KOZ, 29.01.2020)