Brand24 poszerzył monitoring o podcasty
O sukcesach i kłopotach Brand24 Michał Sadowski opowiada w mediach społecznościowych (fot. YouTube/Michal Sadowski)
Brand24 - firma zajmująca się śledzeniem wzmianek o markach w internecie - poszerzyła swoją ofertę o monitoring podcastów.
Michał Sadowski, współzałożyciel i prezes Brand24, poinformował na Twitterze, że jego firma włączyła do monitoringu ok. 50 tys. podcastów z 10 tys. źródeł (m.in. z biblioteki Spotify i iTunes). Śledzi wzmianki na temat swoich klientów pojawiające się w tytułach, opisach, tagach i transkrypcjach podcastów. - Podcasty coraz częściej mają decydujący wpływ na decyzje zakupowe - tłumaczy powód poszerzenia monitoringu Michał Sadowski.
W listopadzie Brand24 włączył do monitoringu serwis społecznościowy dla graczy Twitch.tv, a miesiąc wcześniej - TikToka. Jesienną nowością firmy jest też filtr antyspamowy odsiewający wpisy z małowartościowych stron oraz e-mailowe raporty pozwalające korzystać z narzędzia Brand24 bez konieczności codziennego logowania się do panelu użytkownika.
Wzbogacając ofertę, firma chce zachować swój udział w rynku monitoringu mediów po tym, jak pod koniec sierpnia Facebook zablokował profile Sadowskiego i Brand24, w następstwie czego Brand24 wyłączył monitoring wpisów na FB i Instagramie. Głównie z tego powodu liczba aktywnych klientów firmy w czwartym kwartale 2019 roku spadła o 306 (kwartał do kwartału). Mimo to na koniec roku wyniosła 3325 i była o 7,4 proc. wyższa niż rok wcześniej. Średni przychód miesięczny z klienta w czwartym kwartale spadł o 5 proc.
W styczniu firma poinformowała, że otrzymała od Facebooka draft ugody.
O kryzysach i wpadkach twórcy Brand24 piszemy w bieżącym wydaniu magazynu "Press".
(GK, 24.01.2020)