Zoom TV wyprzedził Telewizję WP wśród kanałów z MUX 8
Zoom TV osiągnął wyższy udział niż Telewizja WP (fot. Pixabay.com)
Zoom TV miał w 2019 roku najwyższy udział spośród kanałów prywatnych nadawców dostępnych z ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej.
Udział Zoom TV (Kino Polska TV) w rynku w grupie ogólnej wyniósł 0,51 proc., co oznacza wzrost z 0,4 proc. w 2018 roku. Wzrosły również udziały Telewizji WP (Wirtualna Polska) - z 0,41 proc. do 0,47 proc. i Metro (TVN Discovery Polska) - z 0,33 proc. do 0,36 proc. Spadek zanotowała natomiast Nowa TV (Grupa ZPR Media, Telewizja Polsat) - z 0,33 proc. do 0,31 proc.
W grupie komercyjnej również prowadził Zoom TV, zdobywając 0,53 proc. (wzrost z 0,4 proc.). Telewizja WP miała 0,47 proc. udziału (wzrost z 0,4 proc.), Metro - 0,33 proc. (0,33 proc.), a Nowa TV - 0,27 proc. (spadek z 0,29 proc.).
Łącznie Zoom TV, Telewizja WP, Metro i Nowa TV miały w grupie ogólnej 1,65 proc. udziału (1,47 proc. w 2018 roku), a w komercyjnej - 1,6 proc. (1,42 proc.).
Od końca 2018 roku na MUX 8 dostępne są również kanały Telewizji Polskiej. Obecnie są to TVP Kultura HD i TVP Rozrywka.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 16.01.2020)