Twitter najlepiej radzi sobie z dezinformacją
Zdaniem 41 proc. ankietowanych Twitter najskuteczniej walczy z dezinformacją (fot. Pixabay.com)
Reuters Institute i University of Oxford przeprowadziły ankietę wśród wydawców ze świata, pytając, które z mediów społecznościowych najefektywniej zwalczają dezinformację. Większość wskazała Twittera.
W ankiecie udział wzięło 233 przedstawicieli wydawnictw z 32 krajów. 41 proc. z nich uważa, że Twitter wykonuje odpowiednią robotę, zwalczając dezinformację na swojej platformie. To znacznie wyższy odsetek niż platforma nr 2, czyli Google (34 proc.), a także YouTube (18 proc.) i Facebook (17 proc.).
Google i Twitter zajęły również najwyższe pozycje pod względem tego, które platformy cyfrowe robią wystarczająco dużo, aby wspierać dziennikarstwo. Tu kolejność była następująca: Google (60 proc.), Twitter (33 proc.), Apple (26 proc.), Facebook (25 proc.), Snapchat (12 proc.), Amazon (7 proc.).
"Wynik Google odzwierciedla dużą liczbę wydawców w naszej ankiecie, którzy są obecnymi lub byłymi odbiorcami funduszy innowacyjnych Google i współpracują z firmą w zakresie różnych produktów związanych z wiadomościami" - podkreśla autor raportu Nic Newman z Reuters Institute for Study of Journalism.
(MAC, 14.01.2020)