Święta z Kevinem i Zenkiem
"Kevin sam w domu" zgromadził o 750 tys. widzów mniej niż przed rokiem (screen YouTube.com/ Movieclips Classic Trailers)
W święta Bożego Narodzenia najchętniej oglądaną stacją w grupie ogólnej była TVP 1, a w grupie komercyjnej - Polsat. Najwięcej widzów zgromadziły pokazywany w Polsacie (tradycyjnie) w Wigilię film "Kevin sam w domu" i benefis Zenka Martyniuka 26 grudnia w TVP 2. Przed telewizorem spędziliśmy mniej czasu, niż przed rokiem.
W dniach 25-26 grudnia 2019 roku udział TVP 1 w grupie ogólnej wyniósł 9,17 proc. (spadek z 9,77 proc. przed rokiem), TVP 2 - 8,92 proc. (wzrost 6,73 proc.), Polsatu - 7,32 proc. (spadek z 9,27 proc.), a TVN - 6,97 proc. (spadek z 7,73 proc.).
W grupie komercyjnej Polsat prowadził zdobywając 9,19 proc. udziału w rynku (spadek z 11,69 proc. przed rokiem). TVN miał 8,87 proc. udziału (spadek z 10,12 proc.), TVP 2 - 7,49 proc. (wzrost z 5,89 proc.), a TVP 1 - 6,11 proc. (spadek z 6,75 proc.).
"Kevin sam w domu" (znów) hitem świąt
W święta najwięcej widzów zgromadziła emitowana w Wigilię w Polsacie o 20 komedia "Kevin sam w domu". Film przyciągnął 3,76 mln widzów, tj. o 750,8 tys. mniej niż przed rokiem.
Niewiele mniej widzów - 3,71 mln - zgromadził w drugi dzień świąt w TVP 2 benefis Zenka Martyniuka "Życie to są chwile".
Wśród najchętniej oglądanych programów znalazło się specjalne wydanie "Rolnik szuka żony" w pierwszy dzień świąt o 20.15 w TVP 1 (2,93 mln widzów), "Wiadomości" w drugi dzień świąt w TVP 1 (2,36 mln widzów) i "Fakty" w drugi dzień świąt w TVN (2,3 mln widzów). Dane: Nielsen Audience Measurement.
"Kevin sam w domu" świątecznym hitem od lat
"Kevin sam w domu" jest tradycyjnie najchętniej oglądaną pozycją w święta Bożego Narodzenia. W Wigilię ub.r. komedia przyciągnęła do Polsatu 4,5 mln widzów.
Polsat w święta Bożego Narodzenia w 2010 roku początkowo nie uwzględnił filmu „Kevin sam w domu” w swojej ramówce. Na Facebooku pojawiły się grupy domagające się emisji świątecznego hitu. Do Polsatu trafiła nawet petycja w tej sprawie. Stacja postanowiła spełnić prośby widzów i „Kevin sam w domu” ostatecznie pojawił się w ramówce w pierwszy dzień świąt.
Co roku w okolicach świąt Bożego Narodzenia fraza: "Kevin sam w domu" jest jedną z najczęściej wyszukiwanych w Google w Polsce. Wzrost zainteresowania widać na poniższej grafice.
(KOZ, 27.12.2019)