Marquard Media Polska chce uchronić się przed niewypłacalnością
Wszystkie tytuły prasowe Marquard Media Polska poza "CKM" były wydawane na licencjach
Spółka Marquard Media Polska złożyła wniosek o postępowanie sanacyjne, by uchronić się przed "trwałą niewypłacalnością prowadzącą do upadłości". Stronami postępowania są licencjodawcy niedawno zamkniętych tytułów prasowych i inni partnerzy biznesowi.
29 listopada Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy postanowił otworzyć postępowanie sanacyjne Marquard Media Polska sp. z o.o. W ogłoszeniu z 12 grudnia opublikowanym w Internetowym Monitorze Sądowym i Gospodarczym napisano, że "sąd zezwolił dłużnikowi na wykonywanie zarządu nad całością przedsiębiorstwa w zakresie nieprzekraczającym zakresu zwykłego zarządu". Sędzią komisarzem została Aneta Kaftańska, a zarządcą Bartosz Nowicki z kancelarii LSW Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy.
"Wniosek o sanację został złożony przez zarząd Marquard Media Polska. Powodem decyzji była konieczność przeprowadzenia procesu restrukturyzacji, mającego na celu uchronienie spółki przed trwałą niewypłacalnością prowadzącą do upadłości. Stronami postępowania są licencjodawcy tytułów prasowych wydawanych wcześniej przez Marquard oraz inni partnerzy biznesowi" - informuje wydawnictwo w oświadczeniu przesłanym "Presserwisowi".
Marquard 13 listopada ogłosił, że wycofuje się z rynku prasowego, zamykając magazyny "CKM", "Cosmopolitan", "Esquire", "Harper’s Bazaar", "Joy" i "Playboy". Wydawnictwo ma skupić się na rynku cyfrowym. Tylko "CKM" jest tytułem własnym Marquarda. Inne magazyny były wydawane na licencjach - Hearst Communications ("Cosmopolitan", "Harper’s Bazaar" i "Esquire"), Playboy Enterprises ("Playboy") i Bauer Media Group ("Joy").
Bauer Media Group poinformował "Presserwis", że nie wiedział o zamknięciu polskiej edycji "Joy", którego licencja obowiązuje do 2027 roku, i że Marquard od lipca zalegał z płatnościami z tytułu tej licencji.
(JSX, 16.12.2019)